58/04/12

تلگرام سازمان سیاسی خلق عرب خوزستان به دبیر كل سازمان ملل و درخواست اعزام نماینده برای بررسی وضعیت زندانیان سیاسی عرب .

درخواست ستاد مركزی سپاه از لشكر 92 زرهی برای همكاری در تأمین نیازهای تسلیحاتی واحدهای سپاه در منطقه جهت مقابله با تحركات ضد انقلاب .

وقوع درگیری مسلحانه در آبادی جلدیان در پی دایر شدن دفتر حزب دمكرات كردستان ؛ اظهارات استاندار آذربایجان عربی درباره این حادثه ؛ اطلاعیه حزب دمكرات كردستان در توجیه واقعه جلدیان ؛ گفتههای عزالدین حسینی درباره چگونگی آغاز درگیری .

تظاهرات موافقین و مخالفین دستگیری محمدرضا سعادتی در تهران و درگیری بین آنها ؛ قطعنامة مجاهدین خلق در این زمینه ، سخنرانی حجت الاسلام هادی غفاری در جمع موافقین ؛ اطلاعیه اطلاعیه دولت موقت بر عدم دخالت دولت در دستگیری و بازجویی محمدرضا سعادتی .

گزارش ژنرال گست رئیس هیئت مستشاری نظامی آمریكا در ایران به وزارت امورخارجه آن كشور دربارة قانون اساسی ایران و وضعیت نیروهای مسلح در آن.

گزارش كاردار سفارت آمریكا در تهران به وزارت خارجه آمریكا از ملاقات با دكتر یزدی و مذاكره درباره تنخواه گردان ایران در آمریكا ، قراردادهای نظامی ، اعزام هیئتی از ایران به آمریكا و بالعكس ، تجهیزات ارتباطاتی آمریكا در ایران .
61/04/12
فعالیتهای نظامی عراق علیه شهرهای اهواز، آبادان، و قصرشیرین. در گلولهباران آبادان و خرمشهر 9 تن شهید و 22 تن نیز مجروح شدند. گزارش قرارگاه كربلا از وضعیت نیروهای عراقی در جبهههای میانی(فكه، موسیان، چمسری و چمهندی): دشمن از مناطق مسكونی عقبنشینی كرد، ولی ارتفاعات مسلط و حساس را همچنان در تصرف خود دارد. شهر موسیان كاملاً تخریب شده و فقط یك مسجد سالم باقیمانده است. عراق اغلب مناطق تخلیه شده را مینگذاری كرده است. فرمانده ناحیه ژاندارمری باختران: عراقیها "آقداغ" را در اشغال دارند و از آنجا قصرشیرین را گلولهباران میكنند. بخش خسروی ویران شده است. 339 تریلر و كامیون مهمات از كویت وارد عراق شدند. سخنگوی وزارت امورخارجه ایران ادعاهای نماینده عراق در سازمان ملل مبنی بر عقبنشینی ارتش این كشور از خاك ایران را تكذیب كرد: از سازمان ملل، سازمان كنفرانس اسلامی و كشورهای عضو غیرمتعهدها میخواهیم كه برای بازدید از مناطق تحت اشغال عراق به ایران بیایند. ملاقات و گفتوگوی صدامحسین با فرماندهان و مسئولان تشكیلات ارتش عراق. تفسیر خبرگزاری جمهوری اسلامی از سفر وزیرخارجه عراق به هند و بازتاب سیاسی این سفر: دعوت عراق از گاندی برای شركت در كنفرانس سران غیرمتعهدها در بغداد و جواب مثبت گاندی تعیین كننده بود. انتظار میرود كنفرانس غیرمتعهدها طبق برنامه قبلی در بغداد برگزار شود. رئیسجمهور گینه: تدارك هفتمین كنفرانس غیرمتعهدها در بغداد به خوبی پیش میرود. گزارش رادیو امریكا از عقبنشینی عراق و موضع ایران در اینباره. تفسیر نشریه "فرانكفورتر الگمانیه" درباره تحكیم مواضع داخلی صدام و مشكلات سرنگونكردن وی. اظهارات جانبدارانه رادیو امان و روزنامه سعودی "گازت" دربارة ابتكار صلح صدام در عقبنشینی و نكوهش ایران به دلیل اصرار به ادامةجنگ. رویتر: سازمان مجاهدین خلق قتل آیتالله صدوقی را به عهده گرفت. ترور یك درجهدار ارتش در ارومیه. گزراش از آخرین وضغیت دانشجویان مسلمان ایرانی در آلمان. دانشجویان به اعتصاب غذا پایان دادهاند. حكم اخراج 16 تن از دانشجویان صادر شده است.
64/04/12
فشار بازار جهانی نفت به كشورهای تولید كننده نفت جهت پایین آوردن قیمت نفت.

تشكیل كمیته منتخب سازمان كنفرانس اسلامی برای دستیابی به راه حل تازه‌ای برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق.

66/04/12
چین از چند ماه پیش تعدادی موشك سیلك ورم – (30 فروند) و چهار فروند هواپیمای بمب‌افكن پرقدرت و دورپرواز به عراق تحویل داده است.

طه یاسین رمضان معاون اول نخست وزیر عراق روز پنج شنبه با اندره گرومیكو رئیس جمهور و نیكولای ریژكف نخست وزیر شوروی ملاقات كرد. مسائل مطرح شده در مورد همكاری‌های نظامی و اوضاع خلیج فارس و جنگ ایران و عراق بوده.

67/04/12
برنامه نزدیكی كشورهای بازار مشترك اروپا به ایران با صلاح‌دید آمریكا

حمله به یك فروند هواپیمای مسافربری ایران توسط ناوهای آمریكایی در خلیج فارس (این هواپیما حامل 290 مسافر بود كه همگی در این حمله كشته شدند.)

حجت‌الاسلام هاشمی: ایجاد تركیب جدید از دولت، ارتش و سپاه در ستاد فرماندهی كل قوا

حجت‌الاسلام هاشمی: سیاست خارجی ما در مرحله جدید بگونه‌ای خواهد بود كه بی‌جهت میدانها در اختیار دشمن قرار نمی‌گیرد.

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/04/12.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved