06/04/58

ادعای بی بی سی مبنی بر احتمال ادعای عراق بر حاكمیت خوزستان.

خرابكاری عوامل ضد انقلاب در ایستگاه تقویتی برق خرمشهر ـ آبادان و قطع كامل برق خرمشهر .

مصاحبه شیخ عیسی خاقانی با كیهان درباره آخرین اوضاع خوزستان ، اجرای توافقنامه مدنی ـ شبیر ، عدم تشكیل دادگاه‌های انقلاب ، پیش‌نویس قانون اساسی ، تحریكات عراق در منطقه ، نقش گروه‌های داخلی در آشوب‌های خوزستان ، خلع سلاح عمومی و نظریات مختلف درباره مدنی .

ادامه درگیری‌های اراضی در كردستان از جمله درگیری مسلحانه در قریه “ آمد ” ( پانزده كیلومتری مهاباد ) و منطقه منگور در پیرانشهر ، بهره‌برداری گروه‌های مخالف نظام و صاحب نفوذ در منطقه در جهت اهداف خود .

روزنامه جمهوری اسلامی : اظهارات حجت الاسلام و المسلمین سید علی خامنه‌ای ( از اعضای كادر مركزی حزب جمهوری اسلامی ) درباره قانون اساسی ، وقایع خرمشهر و اقدامات مرزی عراق ، اوضاع سیستان و بلوچستان .

گزارش محرمانه وزارت امورخارجه آمریكا به سفارت آن كشور در تهران درباره مواضع متین دفتری ، امیر انتظام و علی امینی در قبال انقلاب و جمهوری اسلامی .

رژیم عراق یك گروه 16 نفری از روحانیون و علمای حوزه علمیه نجف و همچنین نماینده امام در نجف را از عراق اخراج كرد كه وارد ایران شدند .

06/04/60
سوءقصد به حجت‌الاسلام خامنه‌ای
06/04/61
استقرار نیروهای سپاه در مناطق "زله زرد" و "كنجا نچم" استان ایلام در پی عقب نشینی نیروهای عراق از این مناطق. صدامحسین تدابیر احتیاطی ویژهای را به ارتش عراق ابلاغ كرد. تشكیل جلسة مسئولان قرارگاهها و تیپهای حاضر در عملیات رمضان در حضور فرماندهان قرارگاه كربلا. رحیم صفوی: تكلیف را امام روشن كردهاند؛ مسئله اساسی ما جنگ با عراق است. شناسایی و آموزش نیروها را شروع كنید. خودروهای نظامی اهدایی عربستان به عراق، از طریق مرز كویت وارد عراق شدند. پناهنده شدن 9 تن از اتباع عراقی به ایران از مرزهای غربی. عملیات نیروهای خودی در غرب كشور: پاكسازی مقر حزب كومله در منطقه دیواندره و نتایج آن؛ پاكسازی توابع سلماس و نتایج آن، پاكسازی چند روستا درحوالی بانه و دستگیری شش تن از عوامل گروههای مسلح. دو تن از اعضای یك تیم ترور وابسته به سازمان مجاهدین خلق در یك اقدام ناموفق ترور، كشته شدند. انفجار نارنجك و خوردن سیانور سبب مرگ این دو تن شد. احكام دادگاه انقلاب بوشهر و مشهد دربارة 9 تن از عناصر سازمان مجاهدین خلق. جرائم متهمان: ترور، اقدام مسلحانه، تهیة اسلحه و مهمات و ... . دادستان انقلاب اسلامی اراك: صددرصد تشكیلات گروههای مخالف جمهوری اسلامی در این شهر متلاشی شدند. در پیام امام خمینی به مناسبت اولین سالگرد شهدای هفتم تیر آمده است: تأكید بر سیاست آزادی قدس از راه كربلا، محكوم كردن سكوت كشورهای اسلامی در مقابل تجاوز ارتش صهیونیستی به جنوب لبنان و دعوت از سران این كشورها جهت اتحاد به منظور مبارزه با اسرائیل. پایان نهمین كنگرة حزب بعث عراق؛ تغییرات ایجاد شده در قانون اساسی و حزب بعث. منابع سیاسی تغییرات جدید در قانون اساسی عراق را جهت تطبیق ساختار هرم قدرت عراق با اوضاع جدید این كشور دانستند. از رادیو امریكا، رادیو كلن و رادیو اسرائیل در اینباره مطالبی پخش شد. تأثیرگذاری جنگ بر وضعیت اقتصادی عراق از دیدگاه نشریه "اطلاعات بینالمللی نفتی". روزنامه انگلیسی زبان "مسلم": ایران برای دریافت خسارت جنگی كاملاً بر حق است. حمله به ایران به هیچوجه قابل توجیه نیست. رادیو صوت الجماهیر، ایران را متجاوز خواند و هدف حمله رمضان را توطئه علیه نهضت عراق و بیثباتی این كشور اعلام كرد. دلایل حملة اخیر ارتش صهیونیستی به لبنان به نقل از روزنامههای واشنگتن پست و الشرق الاوسط. واشنگتن پست مقابله با ایران را عامل اصلی حمله اسرائیل دانسته است، ولی الشرق الاوسط حمله اسرائیل را تنها اختلافات مرزهای دو كشور برمیشمارد. اجلاس فوقالعادة سران عرب كه جهت اتخاذ یك موضع واحد علیه تجاوز حكومت اشغالگر قدس به لبنان تشكیل یافته بود بدون دست یافتن به نتیجهای به كار خود پایان داد. عربستان از عوامل اصلی شكست این اجلاس بود. وزارت خارجه فرانسه و خبرگزاری "تاس" امریكا را به دلیل وتوی پیشنهاد فرانسه مبنی بر عقبنشینی اسرائیل از جنوب لبنان، محكوم كردند. عضو كمیته مركزی سازمان فتح سكوت شوروی در مورد این وتو را دردآور خواند. نمایندگان 127 كشور جهان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد حملة اسرائیل به جنوب لبنان را محكوم كردند. شورای كلیساهای جهان در آمستردام نیز این عمل اسرائیل را تقبیح كرد.
06/04/66
توافق امریكا و شوروی روی ضرورت عدم شكست عراق.
06/04/67
مقامات ارشد آمریكا: اگر گزارشهای مربوط به بازپس گرفته شدن ناحیه جزایر مجنون توسط عراق كاملاً درست باشد این امر می‌تواند اثرات مهمی در فیصله دادن نهایی جنگ و همچنین در اوضاع داخلی ایران بجا گذارد.

ریچارد مورفی: امریكا در تلاش بود تا قطعنامه سازمان ملل و طرح تحریم تسلیحاتی بخوبی و همزمان پیش بروند.

مهدی جمارانی: ایران هرگونه میانجیگری برای عادی‌سازی روابطش با عربستان سعودی را می‌پذیرد.

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/04/06.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved