24/03/58

بیانیه وزارت خارجه ایران: در تاریخ 20/3 دو نفر دیپلمات عراقی در حین گرفتن اسناد دستگیر و عنصر نامطلوب تشخیص داده شدند.

دستگیری هفت نفر كه قصد توطئه را در ارتش داشتند.

مقاله شدید اللحن روزنامه الثوره با عنوان “ معذور است آنكه هشدار داده “ علیه انقلاب اسلامی وانقلاب اسلامی و اعلام صریح حمایت عراق از تحركات جدایی طلبانه در خوزستان .

تفسیر جانبدارانه روزنامه آیندگان از بهانه‌های عراق برای مداخله در امور ایران بویژه در خوزستان ؛ تحلیل هفته‌نامه سروش از اقدامات خصمانه دولت بغداد علیه انقلاب اسلامی .

گزارش یونایتدپرس از درخواست برخی روزنامه‌های عربی از رهبران كشورهای عربی برای یافتن راه‌حل فوری جلوگیری از ادامه مناقشات ایران و عراق ؛ گزارش خبرگزاری فرانسه از اوضاع مرزی بین دو كشور .

برپایی تظاهرات گسترده در قم به دعوت “ حركت انقلاب اسلامی عراق “ در اعتراض به دستگیری آیت الله سید محمد باقر صدر و بمباران روستاها و تجاوزات رژیم عراق به خاك ایران .

پرواز شناسایی هواپیمایی عراقی بر فراز پاسگاه‌های انجیره ، هلاله و نیخضر در استان ایلام .

اطلایه شیخ عزالدین حسینی در محكومیت اقدامات خرابكارانه حزب بعث عراق و حمله به روستاهای مرزی ایران و درخواست از دولت موقت برای عدم پذیرش پوزش دولت عراق و همچنین حمایت وی از هدف‌های حزب جمهوری خلق مسلمان .

تلگرام گروهی با عنوان “ كمیته آوارگان نقده “ خطاب به مهندس بازرگان ، استاندار آذربایجان‌غربی و آیت الله شریعتمداری و تهدید به اینكه اگر ظرف ده روز دولت درباره مشكل آوارگان اقدام جدی نكند ، بیش از یازده‌هزار نفر به یكی از كشورهای همسایه پناهنده خواهند شد. مصاحبه مطبوعاتی آیت الله ربانی شیرازی : عده‌ای چپ‌گرا و پیروان مكتب‌های مادی و ساواكی‌ها دست به هم داده بودند تا بر نقده تسلط پیدا كنند و سپس كردستان جدا از ایران تشكیل دهند .

اطلاعیه شماره 19 سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی مشتمل بر اسناد مدارك و پرونده‌های حماد شیبانی و محمدرضا سعادی كه اولی به اتهام قاچاق اسلحه و كوشش برای خارج كردن غیر قانونی دو كرد عراقی و دومی به اتهام جاسوسی برای شوروی در بازداشت هستند .

اعلام مواضع جنبش مسلمان مبارز در قبال جهت‌گیری نظام و هیئت حاكمه جدید : روند حوادث و تحولات به گونه‌ای است كه برای بسیاری از مبارزان آگاه نگرانی‌هایی در مورد سرنوشت و جهت حركت انقلاب بوجود آورده است .

اظهارنظر ضد و نقیض سرتیپ امیررحیمی فرمانده دژبان مركز و سرلشكر فربد رئیس ستاد ارتش درباره شركت پرسنل در احزاب و دسته‌های سیاسی .

اظهارات امیر انتظام سخنگوی دولت درباره روابط ایران و آمریكا پس از قطعنامه سنای آمریكا . سخنان وزیر خارجه آمریكا درباره اوضاع ایران .

گزارش وابسته نظامی آمریكا در تهران به فرمانده تجهیزات نیروی دریایی آمریكا درباره اهداف و برنامه‌های دفتر متاعی و مستشاری آمریكا در تهران از برقراری ارتباط با نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران .

اظهار ناامیدی وزیر دفاع كانادا از احتمال دستیابی آن كشور به 77 فروند جنگنده اف ـ 14 ایران كه مدتی پیش بازخرید آن توسط آمریكا مطرح شده بود .
24/03/62
اعزام یك هیئت سیاسی – اقتصادی از كشورمان به ژاپن
24/03/64

آغاز عملیات قدس یك با رمز یا محمد رسول الله(ص) در منطقه هورالهویزه

24/03/66
استقرار موشكهای چینی توسط ایران در حاشیه خلیج فارس

مذاكرات یك هیئت از اتحادیه عرب با مقامات سازمان ملل در مورد راههای پایان جنگ ایران و عراق

24/03/67
دیدار سفیر سیار شوروی از بغداد و تسلیم پیام گورباچف به صدام در مورد مشورت‌های سران آمریكا و شوروی

تك عراق به ماووت

دیدار جلال طالبانی از امریكا و ملاقات با مقامات وزارت خارجه – انتقاد عراق از این ملاقات.

حمله طارق عزیز به سخنان شولتز مبنی بر نكوهش عراق در استفاده از سلاح شیمیایی و كنفرانس ویژه خلع سلاح در مقر سازمان ملل

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/03/24.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved