بخش شهید آوینی حرف دل موبایل شعر و سبک اوقات شرعی کتابخانه گالری عکس  صوتی فیلم و کلیپ لینکستان استخاره دانلود نرم افزار بازی آنلاین
خرابی لینک Instagram


02/03/58

اوضاع خرمشهر و تلاش برای حل و فصل اختلافات موجود بر سر تخلیه ساختمان‌های دولتی و خلع سلاح عمومی ؛ تمدید تخلیه به مدت یك هفته ، اصرار جریان قومی بر حفظ و گسترش مواضع خود ؛ هشدار استاندار خوزستان مبنی بر سركوب شدید هرگونه اقدام تجزیه‌طلبانه .

دیدار گروهی تحت عنوان “ نمایندگان خلق عرب مسلمان ایران “ با نخست وزیر در تهران و تسلیم خواسته‌هایی از قبیل اعتراف به ملیت خلق عرب ایران ، تشكیل مجلس محلی در منطقه خودمختار ، مشاركت در مجلس و دولت ، تأسیس دانشگاه و دادگاه‌های عربی ، به رسمیت شناختن زبان عربی در منطقه ، آزادی بیان ، ایجاد رادیو و تلویزیون مستقل محلی به زبان عربی و …

تفسیر هفته‌نامه امت ( ارگان جنبش مسلمانان مبارز ) از وقایع خوزستان و تشریح عوامل و چگونگی تكوین و تداوم آن در این منطقه استراتژیك و نفت‌خیز و تأثیرات آن بر روند انقلاب اسلامی : آنچه كه امروز در خوزستان در حال تكوین است ، نه از جانب مردم غیور و مبارز آن منطقه سرچشمه می‌گیرد و نه به نفع آنان است بلكه دست‌های ارتجاع و حیله‌های امپریالیستی دست‌اندر‌كار شده‌اند تا با آشوبی دیگر ، منافع خویش را كه با پیروزی انقلاب در خطر جدی است ، تأمین كنند .

دیدار گروهی از روحانیون و ائمه جماعت و رؤسای عشایر شهرهای بوكان ، مریوان و كرمانشاه با امام خمینی و تسلیم قطعنامه‌ای 3 ماده‌ای به امضای مفتی‌زاده ، به ایشان شامل ضرورت رفع ستم مذهبی از اهل سنت ، شركت دانشمندان سنی در تدوین قانون اساسی و سایر قوانین ، اعطای خودمختاری به خلق‌های ایران از جمله به مردم كردستان .

ملاقات و مذاكره شش ساعته مهندس بازرگان به اتفاق وزیران و اعضای شورای انقلاب با امام خمینی در قم ؛ مصاحبه مطبوعاتی آیت الله طالقانی و مهندس بازرگان درباره مباحث مطرح شده در این دیدار از جمله : قانون اساسی ، مجلس مؤسسان و شوراها .

تلاش سفارت آمریكا در تهران و برخی مقامات آن كشور برای كاهش احساسات ضد آمریكایی بوجود آمده در سراسر كشور در پی انتشار قطعنامه سنای آمریكا ، از جمله : صدور اعلامیه درباره اقدامات سفارت آمریكا در تهران در خصوص برقراری روابط حسنه بین دو كشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و اظهارات سخنگوی وزارت امورخارجه مبنی بر تلاش واشنگتن در برقراری روابط حسنه با ایران و امیدواری به رفع سوء تفاهمات میان دو كشور پس از معرفی سفیر جدید آمریكا در تهران ، تكرار نگرانی آمریكا از مسئله حقوق بشر و اعدام‌ها در ایران و در خواست توقف آن ضمن اعلام اینكه آمریكا از هدف‌های اصلی انقلاب ایران كه آرزوی عدالت و تأمین دمكراسی است حمایت می‌كند .

تلگرام سفارت آمریكا در تهران به وزارت امورخارجه آٍن كشور درباره تظاهرات ضدآمریكایی كه در روزهای سوم و چهارم خرداد برگزار می‌شود و اظهار نگرانی از احتمال اعمال خشونت علیه آمریكایی‌ها و حمله به ساختمان مركزی سفارت یا ساختمان كنسولگری و اقداماتی امنیتی سفارت برای مقابله با حمله احتمالی .

مصاحبه حجت الاسلام سید محمود دعایی اولین سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با روزنامه كیهان و تشریح مناسبات دو كشور ؛ انقلابی ، ضد امپریالیست و همكیش خواندن عراق و ابراز امیدواری كه عراق قراردادهای فیما بین را لغو و پیمان‌شكنی نكند و برای زوار ایرانی همانند مصریان و اتباع دیگر كشورهای عربی تسهیلات فراهم كند .
02/03/60
اعطای وام 20 میلیون دیناری از آمریكا به عراق

نگرانی امریكا از تحولات جنگ و اظهار امیدواری به حل مسالمت آمیز جنگ

ملاقات قاسملو با صدام در بغداد. بررسی آتش بس اعلام شده از سوی عراق

شروع مرحله چهارم عملیات الی بیت المقدس

02/03/65
نشریه انگلیسی آبزور ادعا كرد كه ایران اخیراً از انبارهای اروپایی 10 هواز موشك ضدتانك تاو ساخت امریكا را به بهای هر یك 16 هزار دلار خریداری كرده.

حسین شاه اردن به تلاشهای میانجیگرانه‌ای برای آشتی سوریه و عراق دست زده است و به حافظ اسد قول داده است كه تلاش نماید حملات تبلیغاتی عراق علیه سوریه متوقف گردد.

02/03/66
ژاپن امتناع خود را از حضور در خلیج فارس اعلام كرد.

واشنگتن به كشتیهای جنگی خود دستور داد از نفتكشهای كویت حمایت كنند.

تهدید صاحبان نفتكش‌ها به تحریم سفر به منطقه خلیج فارس

پیام دكتر ولایتی به دبیركل سازمان ملل در رابطه با موضعگیری‌های شورای امنیت در رابطه با استفاده عراق از سلاح شیمیایی

اعلام آمادگی انگلیس برای حضور در خلیج فارس
02/03/67
مانور ذوالفقار 3 در خلیج فارس و دریای عمان بعد از درگیری دریایی با آمریكا

 

 
 Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved