26/02/58

موضع‌گیری شدید سازمان سیاسی خلق عرب در برابر اظهارات مدنی مبنی بر انحلال كانون‌های فعال در خرمشهر ؛ حمایت شیخ شبیر خاقانی از سازمان سیاسی خلق عرب و مخالفت با انحلال آن .

بازتاب تشكیل كنفرانس استانداران سراسر كشور در رادیو لندن و تجزیه و تحلیل مهمترین مسائل و مشكلات گریبانگیر استان‌های مرزی و طرح‌های دولت موقت برای حل آنها در تفسیر این رادیو .

عزالدین حسینی كه برای دیدار با امام خمینی و مقامات دولتی به تهران آمده است در مصاحبه‌ای با رادیو لندن : « كردها می‌خواهند تمام مناطق كردنشین غرب ایران به صورت یك ایالت واحد و خودمختار درآید . در ایران آینده مرزهای داخلی كردستان خودمختار به روشنی بایست معلوم شده باشد . »

سرمقاله هفته‌نامه امت ( ارگان جنبش مسلمان مبارز ) تحت عنوان « آتش نفاق در زیر خاكستر » درباره نابسامانی‌ها و آشفتگی‌های جاری كشور از جمله در كردستان و خوزستان و احتمال گسترش آن به لرستان ، بختیاری و … پیشنهادهایی برای خاتمه نابسامانی‌ها .

نامه سرگشاده گروهی به نام "هیئت اجرایی جمعیت حقوقدانان ایران" خطاب به نخست وزیر در حمایت از روزنامه‌های آیندگان و پیغام امروز و هشدار در مورد مشاهده “ حلقه‌های زنجیر اختناق و استبداد “ در قضایای جای كشور .

استعفای رحمت الله مقدم مراغه‌ای استاندار آذربایجان شرقی در اعتراض به مداخله ارگان‌های انقلابی در امور و … ؛ گزارش سفارت آمریكاك در تهران در خصوص علل استعفای وی .

آیت الله آذری قمی دادستان انقلاب اسلامی تهران در مصاحبه‌ای رویه قضایی اسلام ، موازین اخلاق و شمول «مفسد فی الارض » و «محارب با خدا » ، مسائل دادگاه‌های انقلاب ، فرمان امام درباره عملكرد دادگاه‌ها ، اعدام انقلابی ، مصادره اموال و مصارف آن ، آیین دادگاه‌های انقلاب ، تصفیه نیروهای كمیته ، مجازات عوامل رژیم گذشته و احكام سرقت مسلحانه و خرید و فروش سلاح را تشریح كرد .

تلگرام قرارگاه سیا در تهران به رئیس سازمان سیا در واشنگتن درباره مزیت‌های تماس مستقیم سیا با آیت الله شریعتمداری و گزارشی از وضعیت و جایگاه او و حزب خلق مسلمان .

انتصاب والتر كاتلر به عنوان سفیر جدید آمریكا در ایران توسط كمیته روابط خارجی سنای آمریكا .

26/02/64

عملیات كمیل (منتفی)

26/02/65

حمله ارتش عراق به مهران و اشغال این شهر

26/02/66

توافق پنج عضو اصلی شورای امنیت پیرامون فاز اول طرح دو ماده‌ای برای خاتمه جنگ.

26/0267

عملیات بیت‌المقدس 6 در منطقه عملیاتی ماووت

هشدار وزارت خارجه امریكا به هیئت‌های دیپلماتیك امریكایی درخارج از كشور در پیش‌بینی حملات تروریستی ایران

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/02/26.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved