22/02/58

مدنی استاندار خوزستان خبر دستگیری گروهی تجزیه‌طلب را در خوزستان به همراه میلیون‌ها تومان پول اعلام كرد . وی بر اعمال سیاست‌های نظامی ـ امنیتی جمهوری اسلامی در حفظ مسئولیت خویش در خلیج فارس ، دریای خزر و استان خوزستان تأكید كرد .

آیت الله شبیر خاقانی پذیرش دعوت امام و آیت الله شریعتمداری برای مسافرت به قم و تبادل نظر با ایشان دربارة وجود كانون‌ها و كمیته‌ها و دخالت آنها در كار مردم را اعلام كرد . وی تهدید كرد اگر راه‌حل مناسبی ارائه نشود ، ناچار به اتخاذ روش دیگری خواهیم شد .

ادامه تعطیلی ادارات دولتی و مدارس در نقده پس از گذشت 24 روز از حوادث شهر و همچنین ادامه كوچ كُردهای ساكن در آن .

حضور هیئت اعزامی مردم نقده ( به تهران و قم ) در مؤسسه اطلاعات و تشریح مسائل و مشكلات موجود در شهر .

مصاحبه مفتی‌زاده با روزنامه انقلاب اسلامی و ابراز نظر دربارة نارسایی‌های كار دولت در بروز حوادث كردستان بویژه درگیری سنندج و نقش سرلشكر قره‌نی در آن حوادث ، نقش قیاده موقت و طالبانی‌ها در مسائل منطقه ، روش‌های استفاده از نیروهای مسلح ، حدود و ثغور خودمختاری كردستان و نگرش وی بر خودمختاری .

سخنرانی صارم الدین صادق وزیری ( دبیر جمعیت كُردهای مقیم مركز و عضو هیئت مدیره كانون وكلا ) در دانشگاه ملی تحت عنوان خودمختاری كردستان : دمكراسی در كردستان مفهومی ندارد جز اینكه به صورت خودمختاری تجلی كند . باید حكم علم و حكم تاریخ را پذیرفت كه خودمختاری به خلق كرد داده شود ، این تكامل انقلاب است .

گزارش و تحلیل دربارة رفتار تبلیغاتی و سیاسی سازمان مجاهدین خلق كهك از یك سو با توقع استفاده از امكانات دولتی به عنوان یك تشكل سیاسی ـ رسمی ، موضعی طلبكارانه دارد و از سوی دیگر به تداوم هویت و توسعه خویش به عنوان یك سازمان مسلح غیر علنی خارج از حیطه آمریت نظام جدید تأكید دارد .

تلاش حزب توده در جهت ایجاد وجهه مثبت برای شوروی در ایران : تغییرات سیاسی در ایران فرصت‌های شایان توجهی را برای بسط مناسبات شوروی و ایران ارائه می‌كند .

 مصاحبه سرلشكر ناصر فربد رئیس جدید ستاد كل ارتش با مطبوعات راجع به وضعیت كنونی و آینده ارتش ، پیوستن ارتش به انقلاب وضعیت شهربانی و ژاندارمری ، تشكیل سپاه پاسداران ، خلع سلاح عمومی و وضعیت مرزهای كشور .

مصاحبه مطبوعاتی سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دربارة عضوگیری ، اهداف ، وظایف ، آموزش ، فرماندهی و حوزه مأموریت سپاه .

دكتر یزدی امورخارجه : ما در درگیری بین ابرقدرت‌ها شركت نمی‌كنیم . در نظر داریم به جرگه كشورهای غیرمتعهد بپیوندیم . قراردادهای ایران و آمریكا تحت بررسی است . هر قراردادی كه به نفع كشور نباشد ، لغو و در غیر اینصورت حفظ می‌شود .

تلگرام وزارت امورخارجه آمریكا به سفارت آن كشور در تهران دربارة اظهارات وزیر خارجه آمریكا در مقابل كمیته امور خارجی كنگره آمریكا . ونس : اوضاع ایران بسیار شكننده است ؛ نخست وزیر كه در جهتی سازنده حركت می‌كند در شرایط سختی به سر می‌برد . وی مرد بسیار لایقی است .

تلگرام رئیس سازمان سیا به قرارگاه سیا در تهران و تشریح اهداف آمریكا از برقراری تماس با شریعتمداری : قصد ما در تماس با شریعتمداری كمك به ایجاد یك “ راه‌حل میانه “ است . می‌خواهیم نیروهای میانه‌رو را تا حد حاكم شدن توسعه دهیم.

22/02/60

امام امت خطاب به منافقین: به دامن ملت بیائید و اسلحه‌ها را تحویل بدهید و اذعان كنید به این كه خلاف كردیم

22/02/62

عراق از امریكا خواست برای پایان دادن به جنگ در شورای امنیت ابتكار عمل را در دست گیرد.

22/02/64

تدارك حمله گسترده از سوی ایران بنا به تائید ماهواره‌های اطلاعاتی غرب.

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/02/22.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved