17/02/58

افزایش تقابل جریان قومی و جریان مذهبی ـ انقلابی در خرمشهر ؛ گزارش مأمور اعزامی دفتر هماهنگی سپاه پاسداران از : حوادث اخیر و اوضاع كنونی خوزستان بخصوص خرمشهر ، نقش و اقدامات عراق ، قاچاق اسلحه ، نقش شبیر خاقانی و اطرافیان وی در منطقه ، موقعیت كانون فرهنگی ـ نظامی انقلابیون خرمشهر و پیشنهاد درباره چگونگی اصلاح امور .

تحصّن حدود 2 هزار نفر از مردم نقده و روستاهای تابعه در اداره مخابرات شهر و جلوی منزل حجت الاسلام محرر نماینده امام و درخواست تأمین امنیت كامل منطقه با ادامه استقرار نیروهای نظامی تا استقرار عملی هنگ ژاندارمری ، شناسایی مسبّبین وقایع نقده و تحریم مذاكره با گروه‌های سیاسی و نظامی .

بروز ناامنی در جاده‌های كردستان ( از جمله سنندج ـ كرمانشاه ) و كاهش رفت و آمد شبانه در آن .

هشدار اسدالله امیر قهرمانی استاندار جدید ایلام از وجود اسلحه بسیار در دست مردم منطقه و قاچاق فزاینده آن از عراق به ایران و لزوم اجرای خلع سلاح عمومی .

گزارش خصمانه نشریه پیكار ( ارگان سازمان پیكار در راه آزادی طبقه كارگر ) از نقش پاسداران كمیته‌های انقلاب اسلامی در كردستان و تركمن صحرا و “ ابزار امپریالیسم “ خواندن آن .

مقاله اعتراض‌آمیز روزنامه مردم ( ارگان حزب توده ایران ) به سكوت ارگان‌های انقلابی ، دولت و رادیو تلویزیون در مورد نقش حزب توده در پیروزی انقلاب و تبعیض قائل شدن بین سازمان‌های سیاسی از جمله در روز كارگر .

اعتراض وحدت‌طلبانه “ حزب توده “ و واكنش تند “ اتحادیه كمونیست‌های ایران “ در مورد انتساب ترور سرلشكر قره‌نی و استاد مطهری به گروه‌های كمونیستی در تظاهرات مردمی و سخنان آقای هاشمی رفسنجانی .

گزارش مفصل روزنامه بامداد از وضعیت خریدهای تسلحاتی ارتش در رژیم گذشته و آمار قراردادهای ملغی شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی .

مصاحبه مطبوعاتی امیر انتظام معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت و اعلام نظر درباره دو موضوع مهم : قراردادهای دو جانبه ایران و آمریكا و فعالیت گروه‌های ضد انقلاب در كشور .

مصاحبه دكتر یزدی وزیر امور خارجه با هفته‌نامه تایم درباره آینده روابط ایران و آمریكا و اهداف و خط‌مشی سیاسی خارجی جمهوری اسلامی .

تسلیم پیام قذافی رهبر لیبی به امام خمینی ، توسط جلّود نخست وزیر آن كشور و اعلام حمایت لیبی از انقلاب اسلامی ایران و نیز ابراز اشتیاق قذافی برای ملاقات با امام تحت عنوان نخستین دیدار رهبران انقلاب ایران و لیبی . پاسخ امام به پیام قذافی و مسكوت گذاشتن درخواست لیبی و سفارش و تأكید بر “ اسلام ” و “ وحدت مسلمین ” .

دیدار سفیر سومالی با امام خمینی و تأكید امام بر لزوم تحكیم روابط بین دولت‌های اسلامی و اشاره به اختلاف موجود به واسطه قرارداد مصر و اسرائیل .

اظهارات سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان درباره تأمین امنیت خلیج فارس توسط دولت‌های محلی و روابط عربستان و آمریكا پس از پیمان كمپ دیوید .

گزارش سفارت آمریكا در تهران به وزارت امورخارجه آن كشور از ملاقات كاردار و رایزن سیاسی سفارت با مهندس بازرگان نخست وزیر و امیر انتظام معاون وی و گفت‌و‌گو درباره بهبود مناسبات اقتصادی و سیاسی ایران و آمریكا ، سیاست خارجی دولت موقت و رفت و آمدها ، مناسبات كنونی و برخی مسائل دو جانبه .

17/02/60

بمباران زندان «دوله تو» توسط هواپیماهای عراقی

17/02/61

آغاز مرحله دوم نبرد الی بیت المقدس با هدف رسیدن به مرز بین المللی در شمال دشت شلمچه

تصرف دژهای مرزی کوت سواری

17/02/62

اعلام انحلال حزب توده

17/02/65

حمله هواپيماهاي عراقي به پالايشگاه تهران و بمباران آن.

17/02/67

اعتراف عراق به استفاده از سلاح شیمیایی. طارق عزیز، عراق وظیفه خود می‌داند با بكارگیری همه امكانات موجود و از جمله سلاح‌های شیمیایی هرگونه تغرضی را دفع نماید.

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/02/17.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved