بخش شهید آوینی حرف دل موبایل شعر و سبک اوقات شرعی کتابخانه گالری عکس  صوتی فیلم و کلیپ لینکستان استخاره دانلود نرم افزار بازی آنلاین
خرابی لینک Instagram


18/01/58

 فعالیت عوامل و ایادی خاندان پهلوی در منطقه ؛ فعالیت مركز بهائیت مازندران و طرفداران هژبر یزدانی ؛ وجود اختلاف بین دو تیره اتابای و بای در میان مردم تركمن و فعالیت جعفر بای ( رئیس طایفه بای ) ؛ نفوذ فداییان خلق در بین روشنفكران تركمن و پخش اسلحه بین گروههای مختلف و تحریك احساسات قومی .

خبرهایی از شورای یازده نفرة شهر سنندج : پایان یافتن مهلت ثبت نام نامزدهای عضویت در شورای شهر و داوطلب شدن 67 تن از جمله دو زن ؛ یكی از گروه ائتلاف مذهبی متشكل از جمعیتها و انجمنهای اسلامی ، دیگری از گروه ائتلافی پیشرو متشكل از عناصر و هواداران سازمان چریكهای فدایی خلق ( شاخه سنندج ) ؛ گزارش روزنامه كیهان از تلاش گسترده دو گروه برای جلب آرای مردم سنندج .

اخبار كردستان : تلگراف روحانیان مناطق سقز ، تكاب و دیواندره به امام خمینی و آیت الله طالقانی كه در آن آمده است : «خواست طبیعی و ملی مردم كرد ( خودمختاری ) و حقوق مذهبی اهل تسنن در قانون اساسی گنجانده شود . »

راهپیمایی كارگران بیكار در سنندج و درخواست از دولت موقت برای رسیدگی هرچه بیشتر به وضع آنان ؛ گزارش كیهان از فرار ساكنان كرد روستای صومای برادوست بر اثر تهدید تفنگچیهای اربابان سابق رضاییه .

نامه سرگشاده آیت الله مكارم شیرازی به عزالدین حسینی در انتقاد از سخنان وی در مورد رفراندوم و جمهوری اسلامی : شما از حقوق برادران كرد سخن می گویید ، مگر حقوق آنها با برادران فارس و ترك و عرب و تركمن و بلوچ فرق دارد ؟ شما می گویید محتوای جمهوری اسلامی برایتان مبهم است . اگر این سخن را شاپور بختیار می گفت جای تعجب نبود زیرا او از اسلام خبر نداشت .

تحركهای سیاسی منطقه ای در خوزستان : اعلام موجودیت كانون فرهنگی خلق عرب مسلمان در اهواز ؛ تحصن دانشجویان طرفدار طرح دمكراتیك شورا در محل كتابخانه دانشگاه جندی شاپور اهواز ؛ اعتصاب كارگران ایرانی ترمینال خرمشهر .

تغییرات مورد نظر سرلشكر تقی ریاحی ( وزیر دفاع ) : سربازان می توانند در خارج از محیط سربازخانه فعالیت حزبی و سیاسی داشته باشند و وارد احزاب سیاسی بشوند . به جای ساواك و اطلاعات و ضداطلاعات ارتش ، سازمان ضدجاسوسی و اطلاعات ملی تاسیس می شود .

پاسداران انقلاب در صورت تمایل ، اگر دوره سربازی گذرانده باشند می توانند وارد ارتش ملی شوند و در صورت عدم تمایل می توانند شغل آزاد داشته باشند و در كنار برادران ارتش حفظ و حراست میهنی را یك وظیفة ملّی تلقی كنند . تمام سلاحهایی را كه رژیم گذشته خریداری كرده چون بابت آنها میلیاردها دلار از مال ملت خرج شده ، نگه خواهیم داشت .

گزارش مشروح جریان محاكمه و اعدام امیرعباس هویدا كه سیزده سال در دوران شاهنشاهی نخست وزیر بود ، علی رغم فشارهای داخلی و خارجی و بازتاب آن . 

18/01/59

درخواست عراق از ایران مبنی بر خروج سریع نیروهایش از جزایر سه گانه

آماده‌باش به ارتش ایران.
18/01/64

ورود دبیركل سازمان ملل به ایران به منظور بررسی وضعیت جنگ.

18/01/66

 عملیات كربلای 8

18/01/67

دیدار لاریجانی با دبیر كل سازمان ملل و مذاكره در مورد پیشنهادات صلح.

 

 
 Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved