بخش شهید آوینی حرف دل موبایل شعر و سبک اوقات شرعی کتابخانه گالری عکس  صوتی فیلم و کلیپ لینکستان استخاره دانلود نرم افزار بازی آنلاین
خرابی لینک Instagram


07/01/58

امام: دست خرابكارها را كوتاه كنید (پیرامون آشوبهای منطقه‌ای)

شدت مجدد درگیری در گنبدكاووس از ساعت 5 بامداد . فرستادن نیرو و و امكانات برای دو طرف درگیر از شهرهای مختلف .

تماس تلفنی آیت الله طالقانی با سرپرست فرمانداری گنبد و توصیه به تشكیل شورای موقت پنج نفره از طریق انتخابات آزاد . نخست وزیر هیأتی را به سرپرستی رادنیا به گنبد فرستاد .

امضای توافقنامه آتش بس بین دو طرف درگیر و برقراری آتش بس از ساعت 6 بعدازظهر . نقض آتش بس در شب و آغاز درگیریها و گروگان گرفتن رئیس شهربانی به دست عناصر تركمن .

 استاندار مازندران آمار تلفات امروز را 12 كشته و 40 زخمی اعلام كرد . پیام وزیر كشور خطاب به اهالی گنبد و حومه : هیچ یك از واحدهای انتظامی دخالتی در این اتفاقات ( گنبد ) نداشته اند . هیأتی مركب از سه كارمند عالی مقام برای برقراری آتش بس عازم منطقه می شوند .

 اعلام رسمی دولت مبنی بر دخالت گروههای كمونیستی در درگیری گنبد و محكومیت آنها ؛

شورای پنج نفری در بیانیه ای مجاهدان و مبارزان را برای پاسداری و حفظ نظم شهر دعوت كرد . سخنگوی شورا شایعه كشته شدن دویست نفر در درگیریهای سنندج را تكذیب كرد و آمار صحیح را انتشار داد .

انتشار اطلاعیه شماره 5 نظامیان متحصن در مسجد جامع سقز شامل خواسته های آنها و تاكید بر اینكه تا اجرای خواسته هایشان همچنان به تحصن ادامه خواهند داد .

بازتاب تحولات كردستان در رادیو لندن : دولت می خواهد موافقتنامه خود با مردم كردستان ( اعطای حق خودمختاری ) را حداقل دربارة عمده ترین ملیتهای غیرفارس ایران اجرا نماید .

 متن كامل بیانیه اعلام موجودیت و برنامه های سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی . براساس این بیانیه ، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از گروههای انقلابی - مذهبی امت واحده ، توحیدی بدر ، توحیدی صف ، فلاح ، فلق ، منصورون و موحدین تشكیل شده است . این سازمان متعهد است كه با عناصر ، سازمانها ، حكومتها ، ابرقدرتها و هر جریانی كه علیه گسترش و تحقق انقلاب اسلامی عمل كند از متجاوزان صهیونیست تا عناصر منافق منحرف و فرصت طلب داخلی ، مبارزه ایدئولوژیك و سیاسی نموده و در صورت لزوم دست به حمله های نظامی بزند .

گزارش رادیو مسكو و آسوشیتدپرس دربارة قراردادهای تسلیحاتی خارجی ایران : علی اردلان ( وزیر اقتصاد و دارایی ) : ایران تاكنون از خرید جنگ افزار به مبلغ بیش از ده میلیارد دلار از انگلیس صرف نظر كرده است . مدنی : ایران تصمیم دارد بخشی از سلاحها از جمله هواپیماهای اف - 14 را به آمریكا بفروشد . گزارش آسوشیتدپرس از عدم موفقیت دولت موقت در خلع سلاح عمومی : دولت ایران مكرراً از مردم خواسته كه 300 هزار قبضه اسلحه های را كه از زرادخانه های كشور برده اند ، باز گردانند ولی تنها یك سوم این میزان بازگردانده شده است .

سخنان دكتر صادق طباطبایی ( معاون وزیر كشور ) درباره پیش نویس قانون اساسی : در قانون اساسی جدید ایران حقوق فردی و اجتماعی كلیه افراد ملت رعایت شده و اصالت آزادی برای همه افراد و گروههای مورد نظر قرار گرفته است . اقلیتها و گروههای سیاسی هیچ گونه محدودیتی نخواهند داشت و به همه مخالفین اجازه هرگونه فعالیت علنی و مثبت داده شده است و … .

سخنرانی امام خمینی درباره ناآرامیهای اخیر ، لزوم حفظ مرزها و قطع دست خرابكاران . اظهار امیدواری امام به برقراری صلح و صفا و آرامش در كردستان و اینكه همه ، كردستانی و آذربایجانی و … با هم برادر باشیم .

07/01/59

قطعنامه گنگره ملی عرب – بغداد: اقلیتهای قومی ایران باید به حقوق مشروع خود برسند.

اعتراض عراق به اظهارات بني‌صدر مبنی بر عدم پس دادن جزایر.
07/01/60
صدام بدنبال عملیات فتح‌المبین تقاضای آتش بس كرد.

آغاز مرحله پایانی عملیات فتح المبین

07/01/64
دیدار ولایتی با شازلی بن جدید رئیس جمهوری الجزایر.

سفر طارق عزیز به مسكو و آمریكا پیرامون دست‌یابی به یك پیمان صلح.

07/01/67

خروج سه ناوچه ایتالیایی و یك مین‌روب بلژیكی از خلیج فارس

 

 
 Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved