بخش شهید آوینی حرف دل موبایل شعر و سبک اوقات شرعی کتابخانه گالری عکس  صوتی فیلم و کلیپ لینکستان استخاره دانلود نرم افزار بازی آنلاین
خرابی لینک Instagram


01/01/58

بهره برداری تبلیغاتی از حوادث سنندج برای كوبیدن ارتش و نظام ؛ عزالدین حسینی : ارتش سبب كشتار خلق كرد است . مسلمانان سنی و خلق كرد را ضدانقلابی و كافر شمردن با ادعای جمهوری اسلامی فرسنگها فاصله دارد .

شورای موقت انقلاب سنندج : نظامیان شروط آتش بس را رعایت نكرده و گروگانها را آزاد نكرده اند .

پیامهای شماره 5 ، 6 و 7 شورای انقلاب سنندج مبنی بر بازداشتن مردم از رفتن به طرف پادگان و رعایت مقررات آتش بس و اعلام این خبر كه هیأتی مركب از رهبران دینی و شخصیتهای ملی كرد از مهاباد ، بوكان ، سقز برای دیدار با هیأت نمایندگان دولت وارد سنندج خواهد شد .

 هیأت اعزامی از تهران مركب از آقایان طالقانی ، بهشتی ، صدر حاج سیدجوادی ، بنی صدر و هاشمی رفسنجانی در ساعت 8 شب به سنندج وارد شد .

پیام رادیو - تلویزیونی وزیر كشور در ساعت 9 شب خطاب به طرفهای درگیر : از تیراندازی به یكدیگر خودداری كنید .

اعتراض سازمان یافته جمعیتها و گروههای سیاسی به درگیری سنندج : اعتراض دانش آموزان كرد هوادار سازمان چریكهای فدایی در سنندج به درگیریهای این شهر و تقاضای آزادی گروگانها ؛ مجازات تحریك كنندگان به كشتار ؛ اداره شهر به دست نیروهای مترقی ؛ قطع سلطه ارتش لغو سانسور .

 تظاهرات در بوكان در اعتراض به آنچه " هجوم ناجوانمردانه ارتشیان معتاد به خونریزی در سنندج " خوانده شد . قطعنامه پزشكان و كاركنان بیمارستانهای سنندج در حمایت از حركتهای قومی و گروههای سیاسی درگیر در رویدادهای سنندج . تحصن افسران ، درجه داران و سربازان كرد پادگان سنندج در مسجد جامع شهر در اعتراض به آنچه " كشتار و تحركهای سربازان غیربومی بر ضد افراد محلی و استقرار سلاحهای سنگین رو به شهر سنندج " خوانده شد .

اعلام موضع ستاد مركزی شورای تركمن صحرا در مورد حوادث سنندج : ارتش مسؤول وقایع سنندج است . ختم این جنایات بستگی مستقیم به تصفیه ارتش ضدخلقی و ایجاد ارتش خلقی دارد .

 اعلام مواضع گروهی به نام " سرمچاران ( فداییان ) خلق بلوچ " در مورد حوادث سنندج و خواستهای آن : «ریختن خون برادران كُرد را بشدت محكوم می كنیم . خودمختاری را حق مسلم تمامی خلقهای تحت ستم از جمله خلق بلوچ می دانیم و … »

گزارش سفارت آمریكا در تهران از درگیری سنندج : ظاهراً امروز هم درگیری متوقف شده است ، ما شك داریم كه اعزام نماینده شخصی از جانب خمینی تأثیر زیادی [در كاهش درگیریها] داشته باشد . ناآرامی اقلیتهای قومی مشكل بسیار جدی را برای دولت موقت مطرح خواهد كرد .

هشدارها و تذكرات امام خمینی در پیام نوروزی خطاب به ملت دربارة توطئه ها ، تفرقه افكنی ها و نتایج آن ، خطر بازگشت اختناق و چپاولگری و عقب ماندگی ، پرهیز از غفلت ناشی از پیروزی ، حمایت از ارتش : «توطئه ها هست باز و ما اگر چنانچه خود را پیروز بدانیم و گمان كنیم پیروز شدیم خدای نخواسته دچار غفلت می شویم . ملت موظف است كه از ارتش حمایت بكند . ارتش را تضعیف نكنید . » خطاب به رؤسای ارتش كه اشخاص شرافتمند را در رأس ارتش به كار بگیرند . خطاب به دولت كه دولت ، دادگستری ، فرهنگ و سایر ادارات باید تصفیه بشود .

01/01/58
عملیات قوچ سلطان.
01/01/61

آغاز عملیات فتح المبین در شمال خوزستان

01/01/64

اعزام هیات صلح به دو كشور ایران و عراق از سوی راجیو گاندی

01/01/67

ورود یك هیئت عراقی به ریاست معاون وزیر خارجه عراق به انگلیس برای كسب اطمینان مجدد از غرب

 

 
 Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved