حمایت‌های لازم برای تسلیح کرانه باختری را انجام خواهیم داد

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گفت: اگر نیاز باشد توان نظامی خود را در کرانه باختری داشته باشیم، این حمایت را انجام خواهیم داد، اما این اقدام به‌معنای حضور فیزیکی ما نخواهد بود.

93/10/03

  حجت‌الاسلام علی شیرازی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نقش سرلشکر سلیمانی در افزایش روحیه مقاومت، گفت: جمهوری اسلامی ایران از همه مسلمانان دنیا حمایت می‌کند، فرقی هم نمی‌کند که آن کشور شیعه باشد یا سنی، اما با این حال نیاز به حضور فیزیکی در آن کشورها ندارد.

وی افزود: مأموریت نیروی قدس سپاه پاسداران در رابطه با حمایت از نهضت‌های اسلامی است و این به‌معنای این نیست که هر حرکتی که در دنیا انجام می‌شود نیروی قدس سپاه در آنجا حضور پیدا کند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان "ما بیشتر کار انتقال تجربه را به کشورهای مسلمان و دوست انجام ‌می‌دهیم و لزومی هم ندارد که برای انتقال این تجربه در آن کشور حضور فیزیکی داشته باشیم" تصریح کرد: ممکن است برای انتقال تجربه به عراق این کار در جلساتی صورت گیرد که این جلسات هم لزومی ندارد در کشور عراق انجام شود، چرا که در خود ایران هم می‌توان این جلسات را برگزار کرد.

حجت‌الاسلام شیرازی گفت: عشق به حاج قاسم سلیمانی، عشق به فرماندهان سپاه، عشق به مسئولان ایرانی و در رأس همه اینها عشق به مقام معظم رهبری در دل اکثریت مسلمانان جهان شعله‌ور است و همین عوامل باعث ارتقای رزمندگان سپاه اسلام در برابر مستکبرین شده است.

وی با اعلام اینکه حضور سرلشکر سلیمانی در عراق یک حضور مستشاری است و نیاز به حضور نظامی نیست، گفت: ما بیشتر فکر و تجربه‌مان را به سوریه، عراق و لبنان منتقل می‌کنیم و اگر در خصوص مسائل امنیتی سؤال‌هایی باشد ما آمادگی داریم تجربه‌های خود را در این زمینه انتقال دهیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد: حزب‌الله لبنان خود قدرت ایستادگی در برابر اسرائیل را دارد و اسرائیل از این ایستادگی به‌شدت هراس دارد.

حجت‌الاسلام شیرازی در خصوص تجهیز کرانه باختری، خاطرنشان کرد: اگر نیاز باشد توان نظامی خود را در کرانه باختری داشته باشیم، این حمایت را انجام خواهیم داد، اما این اقدام به‌معنای حضور فیزیکی ما نخواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم