" طرح امر به معروف آسان و مؤثر "

یکی از بهترین راه های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به طور گسترده ( کاملاً عملی و تجربه شده بر روی ۲۰۰۰ بدحجاب ) روش کار به این صورت است که باید ابتدا فایل های زیر را که کاملاً از هر نظر روانشناسی و کارشناسی شده جهت تاثیرگذاری بر روی افراد بدحجاب تهیه شده را از لینک زیر دانلود نموده و چاپ کرده و در پاکت قرار داده و سپس ترجیهاً توسط خواهران به افراد بد حجاب داده شود. این طرح در نوروز ۹۳ در یکی از بقاع شاخص استان فارس با یک میلیون زائر با موفقیت کامل اجرا شده و بین ۲۰۰۰ فرد بدحجاب توزیع شد که آثار مثبت آن مشهود بود. بخش مهم و تاثیر گذار این محتوا حکایات افراد بسیار بدحجابی است که با یک تلنگر بیدار شده و اکنون محجبه و چادری اند. بعضاً این حکایات به طور کلی یا جزئی ریشه ای در حقیقت دارند و با حکایات موجود از این دست در اینترنت متفاوت بوده و کاملاً کارشناسانه برای تاثیر گذاری در افراد بدحجاب تهیه شده اند همچنین یک برگ احکام حجاب و عاقبت افراد بدحجاب تهیه شده است.

امر به معروف,نهی از منکر,حجاب,حضرت زهرا,دانلود پوستر,داستان,روانشناسی,زن,زنان بد حجاب,عفاف,پوشش,بدحجابی,خانم
 

برای داشتن حداکثر تاثیر مثبت در افراد بدحجاب، ایجاد نکردن روحیه مخالفت و جبهه تدافعی در این افراد نقش تعیین کننده ای را دارد
 
لذا در صورتی که ایجاد یک تلنگر سازنده و تاثیر مثبت در فرد بدحجاب و محجبه شدن وی هدف و ملاک اصلی باشد پس گریزی از برخورد کارشناسی شده و استفاده از ادبیات متناسب و تاثیر گذار در آن نوع طرز تفکر خاص نخواهد بود. در امر به معروف و نهی از منکر تذکر زبانی نه تنها مفید است بلکه ضروری نیز به نظر می رسد اما به دلیل ایجاد نشدن کوچکترین جبهه تدافعی و بی اثر نشدن تاثیر بسته های عفاف و حجاب که کارشناسی و روانشناسی شده تهیه شده اند و تذکر به شیوه غیر مستقیم تر که به تاثیر گذار بودن نزدیکتر است
 به افرادی که بسته های عفاف و حجاب را دریافت می نمایند مطلقاً نباید هیچ گونه تذکر حجاب یا ... داده شود.
 
متاسفانه افراد بدحجاب معمولاً با برخوردهای جدی، خشک و بعضاً غیر محترمانه امر به معروف و نهی از منکر می شوند که نه تنها به دلیل ایجاد جبهه تدافعی در او احتمال تاثیر کمتر و کمتر می شود بلکه باعث فاصله گرفتن هرچه بیشتر فرد بدحجاب و ایجاد ذهنیت منفی در او نیز می شود پس هنگام تقدیم کردن پاکت های عفاف و حجاب به فرد بدحجاب، شخص آمر به معروف محترم؛ حتماً و حتماً باید با لبخند، پاکت را به فرد بدحجاب تقدیم نماید. توضیح ضروری اینکه لبخندِ تمسخر و لبخندِ دوستانه کاملاً متفاوت و مشخص بوده و لبخندِ تمسخر نتیجه تمام زحمات را از بین خواهد برد. همچنین برای ایجاد احترام بیشتر نسبت به افراد بدحجاب و اصلاح ذهنیت وی از حجاب و افراد محجبه و هرچه کمتر کردن جبهه تدافعی او؛ شخص آمر به معروف حتماً و حتماً با دو دست پاکت را به فرد بدحجاب تقدیم نماید. چون همه ی انسان ه شیفته ی احترامند و احترام جذب کننده بوده و از جبهه تدافعی فرد بدحجاب می کاهد. همه ی افراد رفتارها و عقایدشان برای خودشان محترم است خواه بدحجاب باشند ، خواه محجبه باشند. هر شخص پوشش خود را مناسب و خود را محترم می داند خواه بدحجاب باشد ، خواه محجبه باشد.. هر شخص سالم از نظر روحی با هر نوع طرز فکر و عقیده ای که داشته باشد همیشه رفتار خود را درست و صحیح می داند و در مقابل مخالفت هایی که با عقاید و رفتارهایش می شود حتی اگر در ظاهر بروز ندهد با جبهه تدافعی و روحیه ی مخالفت برخورد می کند؛ لذا اگر در مورد افراد بدحجاب، جبهه تدافعی این افراد تحریک شود نباید کوچکترین امیدی به ایجاد تاثیر مثبت در این افراد داشت. پتانسیل بسیار زیاد داستان و حکایت : بنده مدیر یک کتابخانه هستم و مکرر مشاهده کردم که جلد کتاب های رمان و داستان به خاطر تقاضا و مطالعه ی زیاد پوسیده شده و از بین رفته است در حالی که شاید بعضی از کتاب های مذهبی در سال حتی یک بار هم امانت برده نشود که این پتانسیل داستان و حکایت را یادآور می شود.

 امر به معروف,نهی از منکر,حجاب,حضرت زهرا,دانلود پوستر,داستان,روانشناسی,زن,زنان بد حجاب,عفاف,پوشش,بدحجابی,خانم

 " دستورالعمل مهم و ضروری تقدیم پاکت به افراد بدحجاب :
۱- به افرادی که پاکت عفاف و حجاب دریافت می کنند هرگز هیچ گونه تذکر حجاب و ... داده نشود.
 ۲- پاکت های عفاف و حجاب با یک لبخند دوستانه و صمیمی به فرد بدحجاب تقدیم شود.
۳- پاکت های عفاف و حجاب حتماً با دو دست به فرد بدحجاب تقدیم شوند.
۴- هنگام تقدیم پاکت به فرد بدحجاب، خادم محترم باید بفرمایند که ”بسته ی تبرکی خدمت شما“ یا سایر عناوین کارشناسی شده ای که مسئولین محترم مَد نظر داشته باشند. اما در هر صورت نکته بسیار مهم این است که نباید کوچکترین اشاره ای به عنوان بسته ”عفاف و حجاب“ یا هر اسم دیگری که کلمه حجاب یا کلمات مشابه در آن باشد و از آن تذکر به افراد بدحجاب فهمیده شود گفته شود و اگر افراد بدحجاب از محتویات پاکت سوال کردند فقط اشاره شود که ” تبرکی است“. چون برای داشتن بیشترین تاثیر مثبت لازم است کمترین حد جبهه تدافعی در فرد بد حجاب تحریک شود به طوری که بدحجاب اصلاً متوجه نشود به خاطر حجابش این پاکت را به او می دهید. مثلاً اگر روی پاکت چاپ شود یا شخص آمر به معروف به افراد بدحجاب بگوید بسته فرهنگی یا بسته عفاف و حجاب باید فاتحه ی تاثیر گذار را از ابتدا بخوانید و در این صورت تنها کاغذهایتان را هدر داده اید. "
 
از آنجایی که هدف مشترک همه ی دست اندرکاران بسته های فرهنگی، تاثیر مثبت گذاشتن در افراد بدحجاب است و عدول از هر یک از مورد بالا، از احتمال اثرگذاری پاکت ها کاسته و حتی آن ها را خنثی از اثر خواهد کرد لذا به شدت و اکیداً توصیه می شود همه ی آمران به معروف ۴ مورد ذکر شده را در جمع و در کنار یکدیگر تمرین نمایند ( اکیدا توصیه می شود ).


دستورالعمل تهیه ی پاکت ها :
در هر پاکت دو نوع حکایت به عنوان صفحه اول و دوم و صفحه احکام نیز به عنوان صفحه سوم قرار گرفته و به صورتی که موقع بیرون آوردن عنوان یکی از حکایات دیده شود تا شده و در پاکت قرار داده شود. محتوای پاکت هرگز نباید به گونه ای باشد که موقع بیرون آوردن از پاکت ابتدا احکام و عواقب بدحجابی و .. دیده شود که تاثیرگذاری پاکت را خنثی خواهد کرد
. با توجه به اینکه ۶ صفحه حکایت موجود است لذا در هنگام تهیه ی پاکتها می توان ۲ صفحه حکایتی را که در هر پاکت قرار می گیرد همواره به صورت اتفاقی انتخاب شود تا پاکت ها از نظر حکایات تنوع داشته و در صورتی که به چند دوست بدحجاب یا چند خواهر بدحجاب داده شوند حکایات بیشتر و در نتیجه احتمال اثر بیشتری را در آن ها داشته باشد. پاکت های ملخی بهترین نوع پاکت برای انجام این منظور است. عناوین حکایات، کارشناسی شده و جذاب انتخاب شده روشی که معمولاً سایت های خبری در تیترهای خبر استفاده می کنند لذا عناوین را تغییر ندهید.

امر به معروف,نهی از منکر,حجاب,حضرت زهرا,دانلود پوستر,داستان,روانشناسی,زن,زنان بد حجاب,عفاف,پوشش,بدحجابی,خانم

این طرح علاوه بر اینکه امکان توزیع در سطح گسترده دارد بلکه این امکان نیز وجود دارد که به افرادی که همیشه تذکر دادن به ایشان برایمان کاری بسیار سخت و مشکل می بود و گاهاً از این واجب الهی فرار می کردیم به این روش به سادگی و آسانی هرچه تمام تر تذکر دهیم. خیلی موقع ها واقعا احساس می کنیم باید به این فرد بدحجاب تذکر داده شود اما نمی دانیم باید به او چه بگوییم یا خجالت می کشیم یا ... اما با این روش کار ما خیلی ساده است و فقط کافیست بدون اینکه چیزی بگوییم یک پاکت عفاف و حجاب ر به وی بدهیم یا حتی در کنار این پاکت هدیه ای نیز تهیه کرده و همزمان به او بدهیم. جالب اینکه به دلیل تذکر غیر مستقیم تر احتمال اثر هم از تذکر مستقیم غیر کارشناسانه بیشتر است. حق نشر این محتوا متعلق به امام زمان (عج) است لذا درج نام کانون/موسسه/سایت، پایگاه بسیج یا هر مرکز فرهنگی در ذیل حکایات و بسته فرهنگی بلامانع است و می توانید به اسم مرکز خود چاپ و توزیع نمایید.
 " لطفا در صورتی که سایت فرهنگی یا پایگاه خبری دارید این طرح را در سایت خود منتشر نمایید یا اگر به مسئولین کانون فرهنگی یا سایر مراکز فرهنگی دسترسی دارید لطفا این روش را به ایشان توصیه کنید تا شما نیز ادامه دهنده ی راه شهید امر به معروف علی خلیلی بوده و در پاسخ به دغدغه های فرهنگی رهبر انقلاب لبیک گفته و ان شاء لله دنیا و آخرت خود و دیگران را آباد کرده باشید "

برای دریافت این بسته کلیک نمایید.

التماس دعا جهت تعجیل در ظهور مولایمان امام زمان عج    

 

منبع :سایت شهید آوینی

Logo
https://old.aviny.com/News/93/01/amer-be-maroof-asan.aspx?&mode=print