شهید آوینی

"قطب" مصداق اهل بیت در عصر خویش است!

"قطب" مصداق اهل بیت در عصر خویش است! / دراویش؛ از ادعای تصوف تا تلاش برای براندازی / یگان رژیم‌صهیونیستی که جاسوس استخدام می کند را بهتر بشناسید
 "قطب" مصداق اهل بیت در عصر خویش است!

جام نیوز به نقل از ندای انقلاب، همزمان با هشتاد و پنجمین سالگرد تولد نور علی تابنده قطب دراویش گنابادی، ارگان رسانه‌ای این فرقه اقدام به انتشار ویژه‌نامه‌ای تحت عنوان " مهر مجذوب " کرد که در یکی از مطالب آن در بدعتی جدید و اهانت‌بار، وی را مصداق اهل بیت(س) در عصر خویش قلمداد کرده‌ است.

نویسنده این مطلب اهانت‌بار که " علیرضا عرب " نام دارد ضمن اسائه ادب و جسارت به دیدگاه عالمان و فقیهان شیعه درباره عصمت و تعداد اهل بیت پیامبر(ص) چنین نگاشته است : « بسیاری از مفاهیم اصلی و اصیل دینی به خاطر تسلط فقیهان بر جوامع مسلمان نشین در پیشینه تاریخی ما و قشری‌گری آنها و جلوگیری از طرح رویکردهای دگراندیشانه در عرصه‌های دین با حربه تکفیر، تقتیل، تبعید و ...نارس و فقیر مانده‌اند و علم کلام مسلمانان را لاغر، نحیف و ناکارآمد ساخته‌اند. آنچه از دیرباز تاکنون بوسیله عالمان و فقیهان به جامعه شیعیان دیکته شده این است که " اهل بیت " عبارت از ۱۴ نفر هستند و دیگری و دیگران را به این دایره راهی نیست ! »

وی در ادامه برای اثبات ادعای نادرست و اهانت‌بار خود مبنی بر " قرار گرفتن قطب دراویش در دایره اهل بیت " با تفسیر به رای تعدادی از آیات قرآن کریم، آورده است: « از دیدگاه خدای تعالی، اهل بیت ساختاری دارد که بر اساس ایمان و نه پیوندهای نسبی و سببی استوار شده است و کسی اهل بیت خدا محسوب می‌شود که پیوند ایمانی با اولیای الهی برقرار کرده باشد و این پیوند یک پیوند شهودی است، یعنی کسی که اهل شهود نور و شهود خدای تعالی است از اهل بیت است.

"بنابراین سالکی که به مقام وصال باریافته است و مراتب فقر و غنا و مراتب عوالم نوری را در وجود خود به کمال رسانیده و انسان و عارف کامل شده است، به همه مراتب و عوالم ولایت دارد و همه تحت ولایت و بهره‌مند از هدایت او هستند. پس او به مفهوم کامل‌تری و بلکه کامل‌ترین مفهوم ممکن، مصداق اهل بیت خدا در عصر و زمانه خود است ؛ این همان مقام قطب در مکتب تصوف است "!

این درویش گنابادی در ادامه با هجمه دوباره به عالمان و فقیهان شیعه و برای اثبات ادعای بدعت‌گونه خود، نوشته است : « متولیان دین سنتی که تفسیر انحصارگرایانه از مفهوم و مصداق اهل بیت ارائه می‌دهند و آن را منحصر در اهل بیت پیامبر(ص) می‌کنند در یک تنگنای خلاص ناپذیری گیر می‌کنند که هیچ راه نجاتی مگر با پذیرش دیدگاه قرآن و شکستن انحصار در زمینه سلسله هادیان و مصادیق اهل بیت ندارند»!

«بنابراین " قطب " کسی است که بر صراط مستقیم اهل بیت پیامبر که امامان او بوده‌اند، سلوک کرده و پشت سر آنها و با اقتدار به اصول و دینداری آنها به همان مقصدی که امام و اهل بیت پیامبر به آن رسیده‌اند، رسیده است و از اهل بیت خدا شده است، همان اهل بیتی که اهل بیت پیامبر هم جزئی از کلیت آن هستند! »


دراویش؛ از ادعای تصوف تا تلاش برای براندازی

جام نیوز به نقل از ندای انقلاب، پس از انتشار کیفر خواست متهمان به براندازی که ارتباطاتی نیز با فرقه های دراویش داشته اند، برخی حامیان این فِرق با فرار به جلو کوشیده اند صورت مساله را پاک کنند.

در این زمینه یکی از وبسایت های وابسته به دراویش گنابادی در یادداشتی با هدف پاک کردن خط ارتباطی دراویش و براندازان نظام جمهوری اسلامی ایران مدعی شده : ممکن است فردی با فرد دیگری که او نیز درویش است دو نقطه نظر متفاوت و حتی متضاد داشته باشد اما این نقطه نظرها هیچکدام به معنای نظر مکتب درویشی یا همان واژه "ما" نیست.

در بخش دیگری از این یادداشت آورده شده : اگر یک درویش، مخرب امنیت تلقی شود، منطقی است این موضوع را بسط داده و تمام دراویش و مکتب درویشی را جمعیتی ضد امنیتی دانست؟

این ادعاها در شرائطی مطرح می شود که مهر ماه امسال، نماینده نورعلی تابنده، از سرکردگان فرقه دراویش، جلسات مستمری را با دیان علایی نماینده فرقه ضاله بهائیت در فرانسه برگزار کرده بود.

برخی منابع آگاه محور این جلسات را بررسی راهکارهای جمع آوری اطلاعات و انتقال آن به بهانه همکاری با نهادهای بین المللی به سازمانهای جاسوسی غرب، خبرسازی بر ضد جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق بشر، همکاری با بهائیان در طراحی و اجرای برنامه های مشترک و انتقال کمک های مالی به پیروان فرقه های دراویش در داخل کشور عنوان کرده بودند.


یگان رژیم‌صهیونیستی که جاسوس استخدام می کند را بهتر بشناسید

به گزارش جام نیوز به نقل از ندای انقلاب، دوهفته نامه اسرائیلی مدار سنتر در مطلبی به معرفی یگان «اطلاعات هوشمند بشری» که نام معروف‌تر آن در ارتش رژیم صهیونیستی «یگان ۵۰۴» است، پرداخته است. یگانی متشکل از نخبگان رژیم صهیونیستی در شعبه اطلاعات نظامی این رژیم موسوم به «امان» است.

ماموریت‌هایی که برعهده این یگان گذاشته شده مزدورگیری یا استخدام جاسوسان در ارتش‌ها و نیروهای نظامی و دولت‌ها و سازمان‌ها و نهادهای سراسر کشورهای جهان و از جمله کشورهای جهان عرب و به شکلی ویژه‌تر در میان فلسطینیان و لبنانی‌ها برای منافع رژیم صهیونیستی را دربرمی‌گیرد.

بخش دیگری از افراد این یگان مسئولیت تحقیق و بازجویی از اسرای فلسطینی و عرب را در زندان‌های رژیم صهیونیستی برعهده دارند.

یگان ۵۰۴ در سال ۱۹۴۹ تشکیل شد و ظرف سال‌های طولانی گذشته فعالیت خود را به صورت کاملا سری و محرمانه انجام داده و به هیچ یک از نهادها و ارگان‌های نظامی فعال در رژیم صهیونیستی اجازه داده نشده تا نامی از این یگان یا فعالیت‌ها و عملکردهایش در رسانه‌ها ببرند و حتی امروزه نیز که برخی گزارش‌ها به آن پرداخته‌اند، با این حال بسیاری از ماموریت‌های این یگان همچنان مکتوم و مخفی باقی مانده و کسی از آن آگاه و مطلع نیست.

به دلیل این که این یگان، یگانی سری و محرمانه است،‌ بالطبع نیروها و افراد و افسرانی که در این یگان مشغول به کار هستند، چندان معروف نمی‌باشند و این موضوع حتی فرماندهان ارشد این یگان را نیز دربرمی‌گیرد، اما به دلیل آنچه عملکرد موفق این یگان طی سال گذشته عنوان شده بود، موفق به اخذ جایزه از سرتیپ «آویو کوخافی»، رئیس دایره اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی شد.

نام افسران یگان ۵۰۴ همانطور که گفته شد، کاملا سری و محرمانه است و روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» در ۱۲ اکتبر گذشته مصاحبه‌ای با شماری از افسران این یگان انجام داد و گزارشی پیرامون آنها منتشر کرد که در آن تنها به حرف اول نام این افسران اشاره شده بود.

بنابر گزارش یدیعوت فرمانده این یگان که اخیرا بازنشسته شده است، سرهنگ «الف» و معاون و قائم مقام وی سرگرد «هـ» و فرمانده سابق این یگان سرهنگ «دورون» بوده است.

در گزارش یدیعوت تنها به نام و هویت کامل یک نفر اشاره شده و آن «سرهنگ یواف مردخای»، سخنگوی نظامی یگان است که از افسران ارشد یگان ۵۰۴ به شمار می‌آید و در طول ماموریت خویش افراد بی‌شماری را برای مزدوری و جاسوسی به خدمت گرفته و به کار گماشته است.

مردخای درباره فرمانده یگان گفت که وی زبان عربی آشنا نیست، اما به بسیاری از محافل عربی نزدیک است و در جهان عرب زندگی کرده و به خوبی به آن آشناست.

مردخای گفت که فرمانده یگان ۵۰۴ از افسران کماندوهای نخبه اسرائیلی است که عملیات‌های گوناگونی را در کشورهای مختلف عربی به اجرا می‌گذارد و اینکه وی فرمانده یکی از گروه‌هایی بوده که پس از دستگیری «ران آراد» خلبان اسرائیلی؛ «مصطفی الدیرانی» را از منزلش در لبنان ربود و آن را با خود به سرزمین‌های اشغالی آورد و یکی از افراد یگان ۵۰۴ ملقب به «کاپیتان جرج» از وی تحقیق و بازجویی کرد، کسی که به استفاده از سخت‌ترین و بدترین شکنجه‌های غیر انسانی معروف است.

اما در عرصه بین المللی رسانه‌های جهان بارها از یگان ۵۰۴ طی سال‌های گذشته، به ویژه در زمان کشف شبکه‌های جاسوسی صهیونیستی در لبنان و دستگیری افراد وابسته به آن نام برده‌اند.

در سال ۱۹۹۶ سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی لبنان فردی به نام «احمد عبدالخالق» را دستگیر کردند که متهم به برنامه‌ریزی برای ترور «عماد معنیه»، یکی فرماندهان ارشد حزب الله شده بود و پس از محاکمه اعدام شد.

همچنین رسانه‌های صهیونیستی نام یگان ۵۰۴ را در قضیه بازداشت «جان الراز»، یکی از افسران این رژیم بر زبان آورده و از این یگان سخن گفته بودند. الراز مزدوران و جاسوس‌های بسیاری را به خدمت گرفته بود و به اتهام قاچاق به لبنان بازداشت و پس از محاکمه به زندان محکوم شد، اما سرانجام توانست حکم عفو خود را از رئیس وقت رژیم صهیونیستی بگیرد. اما الراز پس از آزادی از زندان اقدام به سرقت سلاح از کیبوتش «مناره» کرد و به دلیل کشتن یکی از نگهبانان این کیبوتس به زندان ابد محکوم شد و قاضی دادگاه در ذیل حکم الراز نوشت که وی انسانی فاقد هرگونه خصوصیات اخلاقی است و هر آن آماده توطئه علیه رژیم است.

نکته مهم اینجاست که قاضی دادگاه الراز این خصوصیات شخصیتی وی را ناشی از خدمت وی در یگان ۵۰۴ دانسته است و الراز خود از این موضوع شکایت داشته است. البته الراز تنها فردی نبود که از خدمت در این یگان شکایت داشت، بلکه شمار زیادی از مزدوران و جاسوسان این یگان نیز از این شکایت داشتند که مجبور هستند به خاطر ماهیت کارشان به خانواده‌هایشان دروغ بگویند و دروغ زندگی کنند و بر این اساس شماری از افسران این یگان خواستار کم شدن نظارت‌ها براین یگان و محرمانه و سری بودن آن شدند.

فرمانده این یگان در گفت‌وگو با یدیعوت تاکید کرده است که وقتی فرماندهی یگان را سه سال پیش به دست گرفت، نوعی هرج و مرج بر آن حاکم بود و افزود: با افراد یگان صحبت کردم و به آنها گفتم که کارها و روند امور در یگان آنگونه که باید سازمان یافته و منظم نیست، همانگونه که مشارکت یگان در ماموریت‌های مختلف به اندازه و کافی نیست و باید دیدگاه نظامی و جنگی آن را در قرن بیست و یک تغییر داد.

در این راستا وی به این نکته اشاره می‌کند که اولین گام برداشته شده توسط وی ملزم کردن افراد یگان به پوشیدن لباس نظامی به جای لباس غیرنظامی است و این به اعتقاد وی کار آسانی نبود که دست به آن زد و هم اکنون یگان ۵۰۴ تبدیل به یگانی نظامی شده و بر بعد نظامی آن بیش از گذشته تاکید شده است.

اما درباره به خدمت گرفتن مزدوران و جاسوسان و به کارگیری آنها فرمانده یگان ۵۰۴ می‌گوید که نبود جاسوس برای ماموران و نیروهای ما موضوع بسیار آزار دهنده‌ای است و به یکی از مشکلات اساسی ما تبدیل شده و مثل این است که شما در میدان جنگ یار و یاوری نداشته باشید و این موضوع بسیار سختی است. ما جاسوس‌هایی داریم که چون دیده‌اند، همکارانشان در ماموریت‌ها جان خود را از دست داده‌اند، دیگر حاضر نیستند، این کار خود را ادامه دهند.

وی تاکید می‌کند: برای اینکه بتوانی در این یگان مشغول به خدمت باشی و توان به خدمت گرفتن مزدوران و جاسوسان را داشته باشی و آنها را به کار واداری باید فردی غیر عادی و غیر معمول با خصوصیات منحصر به فرد باشی، چون می‌بایست کاری برخلاف ارزش‌های حاکم بر ارتش را انجام دهی. شما باید بتوانید فردی را به خدمت بگیرید که به مردم و میهن و دوستان و همکارانش خدمت کند و در ارتش هیچ دوره‌‌ای وجود ندارد که این را به تو یاد دهد و تو باید براساس هوش وذکاوتت آن را بیابی و به همین دلیل است که گفته می‌شود، کار در این یگان سخت و نیازمند انسان‌های زیرک و باهوش است.

مردخای نیز می‌گوید: از بین صد نفر یک نفر به عنوان مزدورگیر در یگان ۵۰۴ انتخاب می‌شود و ما در این ارتباط تمام توانایی‌های افراد و برقراری روابط اجتماعی و توانایی ابتکار و ابداع و نوآوری او را بررسی می‌کنیم.
 

منبع : جام نیوز

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo