شهید آوینی

 

حمله هکرهای وهابی شدت گرفت

در آستانه ماه محرم یک گروه هکری وهابی با استفاده از ضعف‌های امنیتی یکی از فعال‌ترین سایت‌های شیعه در فضای بین‌المللی اقدام به رخنه در آن نمودند. همچنین با بی احترامی به شیعه و امام زمان «عج» نسبت به قرار دادن یک فایل ویدیویی اقدام نمودند که به تشکیک در وجود حضرت مهدی «عج» می‌نماید.

سایت www.shiachat.com در طی سال‌های اخیر تبدیل به ستونی استوار در پاسخگویی به سؤالات شیعیان و جستجوگران حقیقت در سرتاسر جهان شده بود. همچنین حضور بسیاری از علما و اهل فکر در تالارهای گفتگوی این سایت پرکننده بسیاری از خلاءها در پاسخگویی به شبهات، اطلاع رسانی و تبلیغات دینی، ارائه خدمات مذهبی و ... بود.


در واکنش به عملیات رخنه، مدیریت سایت با تأخیری چند روزه اقدام به فعال سازی آدرسی مشابه در www.shiachat.org/forum نمود که فعلاً برخی از خدمات را بازپس گرفته‌اند.



همچنین یکی از اعضای سایت به مکاتبه با شیخ حاضر در فایل ویدیویی پرداخته و تا حدودی پاسخ به شبهات وی داد که با پاسخ فرافکنانه این شیخ روبرو شد.

در متن ذیل این عضو با ارائه منبع اثبات می‌نماید که ادعای شیخ مبنی بر عدم تولد حضرت صاحب‌الامر «عج» صحیح نمی‌باشد، اما شیخ با بی اعتنایی ادعا می‌کند که می‌بایست این فرد همه اعتقاداتش در مورد حضرت مهدی «عج» را برایش بفرستد تا او بخواند و اینکه برای شیخ اصل و نصب حضرت امام زمان «عج» اصلاً مطرح نیست.


علل ضعف

بررسی‌های امنیتی نشان می‌دهد نقطه نفوذ گروه وهابی از یکی از سوراخ‌های امنیتی ذیل ممکن است بوده باشد.

1. استفاده از خدمات FTP

بر اساس نظر سایت‌های خبره در امر امنیت سایت مانند sectools.org, isecure.org, metasploit.com, …ارائه خدمات FTP به صورت کلی امن نمی‌باشد و FTP به راحتی قابل نفوذ است. به عنوان مثال یک نفوذگر با اجرای CWD, RNFR, MKD, RMD, SIZE, CDUP,… می‌تواند وارد سیستم شده و به شاخه‌های داده دست بیابد. سپس با دست‌کاری در فایل‌ها می‌تواند اقدام به نفوذ نماید.


 

2. استفاده از CPanel به عنوان برنامه مدیریت ساختار که احتمالاً بر روی لینوکس از نوع CentOS نصب می‌باشد.

بررسی‌های Whois, trace route, RDNS, … نشان داد که سرور اصلی سایت shiachat.com بر روی سرور 8oc.com می‌باشد و این سایت CPanel را بدون هیچ‌گونه جلوگیری از دسترسی بدون رمز عبور به صورت مستقیم قابل دسترسی برای عموم قرار داده است که با استفاده از سوراخ‌های روز صفر (Zero Day) و برخی دیگر روش‌های حمله به وب می‌توان به هسته CPanel از این طریق دسترسی پیدا کرد.

 


 

اهمیت موضوع

جنگ نرم به اعتراف قریب به اتفاق طراحان، مجریان و ناظران راهبردی صحنه بین‌الملل لبه عملیاتی عصر حاضر است و حوزه عمل آن قلب، فکر، فرهنگ و مذهب است. لذا رسانه‌ها و به خصوص اینترنت نقش اساسی را در این جنگ بازی می‌نمایند.

همان‌گونه که مقام معظم رهبری مد ظله العالی بارها نسبت به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم تذکر داده و خطر را جدی توصیف نموده‌اند، شواهد امر هم گواه بر تأیید فرمایشات ایشان است. نمونه‌هایی از نقش رسانه‌ها در فتنه‌های اخیر، عملیات روانی روزمره دشمن و ازدیاد سرمایه گزاری در بخش ماهواره، اینترنت، فعالیت‌های رسانه‌ای همه نشانگر این واقعیت هستند که دشمن قلب فرهنگی- دینی ما را هدف گرفته و به دنبال محو ماهیت اسلامی ناب محمدی «ص» است.

لذا در این شرایط، سازماندهی و عملیاتی سازی مجموعه‌های فعال در بخش خدمات رسانه‌ای به زبان‌های گوناگون به خصوص انگلیسی الزامی است. در این راستا می‌بایست با ایجاد و گسترش شبکه به هم پیوسته رسانه‌ای شیعی و عرضه روش زندگی نبوی و علوی، حضور و پاسخگویی به شبهات و مسائل، ارتباط گیری و تشکل سازی، اجتماع و حمایت فکری، معنوی و دنیوی، رسالت دینی خود را در حفظ و گسترش خط حضرت سید الشهدا «ع» ایفا نماییم.

 

 

 

منبع: مشرق

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo