شهید آوینی
 
طرح ساماندهی گلزارهای شهدای سراسر كشور سال 88 به اتمام می‌رسد

طرح ساماندهی گلزارهای شهدای سراسر كشور كه با نظارت بنياد شهيد و امور ايثارگران و همكاری استاندار‌ی‌های سراسر كشور در حال اجراست، سال 88 به اتمام خواهد رسيد.
«عليرضا امينی» مدير ساماندهی گلزارهای شهدا بنياد شهيد و امور ايثارگران در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، در قالب ارائه گزارش پايان سال اين سازمان درباره نحوه ساماندهی گلزارهای شهدا گفت: در حال حاضر 18هزار و 449 گلزار در كشور وجود دارد كه اين گلزارها شامل 217هزار و 726 مزار شهيد هستند و از كل گلزارهای شهدای موجود تاكنون موفق شده‌ايم دوهزار و 146 گلزار را كه شامل 26هزار و 192 مزار شهيد است، به‌طور كامل ساماندهی كنيم.

وی در ادامه درباره وضعيت كنونی ساماندهی گلزارهای شهدا در كشور اظهار كرد: يك‌هزار و 664 گلزار كه شامل 117هزار و 162 مزار شهيد است با پيشرفت فيزيكی 43درصد در حال ساماندهی است؛ همچنين 14هزار و 638 گلزار،شامل 74هزار و 368 مزار شهيد نيز در كشور وجود دارد كه هيچ‌گونه عمليات ساماندهی در آن انجام نشده است.
كمبود بودجه از مهم‌ترين مشكلات ما در اين امر است به همين‌منظور با ارسال نامه‌ای از تمام استاندارهای استان‌های كشور خواستيم تا اين نهاد را درباره ساماندهی گلزارهای شهدا ياری كنند.

مدير ساماندهی گلزارهای شهدای بنياد شهيد و امور ايثارگران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اينكه «ساماندهی گلزارهای شهدای كدام استان‌ها در كشور به پايان رسيده است؟» افزود: روند ساماندهی گلزارهای شهدا بدين گونه نيست كه در ابتدا گلزارهای شهدای استانی را به اتمام برسانيم و سپس استان ديگری را شروع كنيم، بلكه اين ساماندهی در تمام كشور به‌طور همزمان در حال اجراست كه با اين وجود ساماندهی برخی استان‌ها از جمله گلستان، تهران غرب، سمنان، كرمان و يزد به پايان رسيده است.

امينی همچنين در ادامه تصريح كرد: استان‌های زنجان، خراسان شمالی، آذربايجان غربی و قم نيز از جمله استان‌هايی هستند كه ساماندهی گلزارهای شهدا در آن به كندی صورت می‌گيرد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی ميزان بودجه مورد نياز برای اتمام ساماندهی گلزارهای شهدای سراسر كشور گفت: اين سازمان برای به پايان رساندن گلزارهای در دست ساماندهی بودجه‌ای بالغ بر 150 ميليارد تومان نياز دارد همچنين به‌منظور آغاز ساماندهی ساير گلزارها نيز به بودجه ديگری با مبلغی معادل همين ميزان نياز داريم.

بررسی مشكلات موجود در ساماندهی گلزار شهدا مبحث ديگر اين گفت‌وگو بود كه مدير ساماندهی گلزارهای شهدای بنياد شهيد و امور ايثارگران در پاسخ به آن اظهار كرد: كمبود بودجه از مهم‌ترين مشكلات ما در اين امر است به همين‌منظور با ارسال نامه‌ای از تمام استاندارهای استان‌های كشور خواستيم تا اين نهاد را درباره ساماندهی گلزارهای شهدا ياری كنند.

امينی از پايان اجرای طرح ساماندهی گلزارهای شهدای كشور تا پايان سال 88 خبر داد و گفت: اين امر با نظارت بنياد شهيد و امور ايثارگران و با همكاری استانداری‌های سراسر كشور اجرا خواهد شد. 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo