شهید آوینی
 
رئیس جمهور: ملت ایران نقطه امید همه ملت های جهان است

دکتر محمود احمدی نژاد با بیان اینکه امروز ملت ایران نقطه امید همه ملت های جهان است، تصریح کرد: ملت ایران می‌تواند به عنوان الگو و پیشرو، فضا را برای تبلیغ اصلاح کند و زمینه برپایی یک زندگی سعادتمند را فراهم کرده و کمک کار همه ملت ها باشد.

دکتر محمود احمدی نژاد در دیدار با کارکنان نمایندگی ایران در سنگال و خانواده‌های انها، گفت: در سی سال اخیر همه تحولات در دنیا بطور جدی و عمیق متاثر از حرکت ملت ایران است و امروز همه مناسبات عالم، موازنه‌ها ، جبهه بندی‌ها و بسیاری از رفتارهای سازمان های بین المللی تحت تاثیر حرکت ملت ایران دگرگون شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران امروز پشتیبان و پایگاه دفاع از همه ارمان های الهی و انسانی است، اظهارداشت: امروز جایگاه ملت ایران در جهان ، جایگاه بسیار برجسته و ممتازی است و امروز ملت ایران پرچمدار همه خوبی ها و سنگر مستحکم ایستادگی در برابر جبهه زشتی ها و بد خواهی هاست.

احمدی نژاد با اشاره به سرخوردگی ملت های جهان از ایسم‌های مختلف که مدعی فراهم کردن حیات سعادتمند برای انسان ها بودند، تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حرکت ملت ایران به سمت قله‌های کمال بسیار پرشتاب و با سرعت روز افزون ادامه دارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز ملت های جهان به دنبال الگوی جدید برای برون رفت از بن بست‌های بسیار پیچیده هستند، خاطرنشان کرد: طبیعی است که در چنین شرایطی ملت مومن، خداخواه و آرمانی ایران بدرخشد و به عنوان الگو از سوی سایر ملت ها انتخاب شود .

احمدی نژاد خطاب به خانواده‌های ایرانی مقیم سنگال با بیان اینکه قدر و منزلت خود را بدانید زیرا نماینده ملت ایران هستید، گفت: هر ایرانی در هر کجای عالم باید پیام آور صلح ،عدالت و خداپرستی باشد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رفتار، نگاه و عمل و اندیشه‌های ایرانیان مقیم خارج باید تجلی مکتب اسلام ناب و مکتب انقلاب اسلامی که خلاصه همه آرمان ها و اهداف الهی است، باشد که مسوولیتی بسیار سنگین است، تصریح کرد: امروز رفتار ایرانیان مورد توجه و زیرذره بین ملت ها ی عالم است و در چنین شرایطی، دشمنان نیز مترصد فرصت بوده و درکمین نشسته اند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به روابط دوستانه و رو به پیشرفت ایران و سنگال گفت: ما پیشرفت همه ملت ها را پیشرفت خودمان می‌دانیم و صلح همه ملت ها را از آن خودمان می‌دانیم و در توسعه روابط با ملت ها هیچ محدودیتی نداریم و ایرانی ها باید تبلور این نگاه و اندیشه باشند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه روابط اقتصادی و فرهنگی ایران و سنگال در ابتدای راه قراردارد، تاکید کرد: این روابط، پرشتاب و رو به گسترش است و مهمترین ویژگی ملت ایران در طول تاریخ این است که همه آثارشان رنگ و بوی فرهنگی دارد.

احمدی نژاد در پایان با تشکر از همه ایرانیانی که در پی تحقق آرمان های ایران عزیز هستند؛ بر صیانت از خانواده و ارزش های آرمانی تاکید کرد.

رئیس جمهور پس از صرف شام در جمع ایرانیان بطور صمیمی با خانواده های ایرانی مقیم سنگال گفت و گو کرد.

پیش از سخنان رئیس جمهور، حسن زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگال به رئیس جمهور خیر مقدم گفت و گروه سرود دانش آموزان ایرانی مقیم سنگال نیز چند سرود اجرا کرد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo