شهید آوینی
 
چین: آمریکا به عنوان ناقض حقوق بشر گستاخانه کشورهای دیگر را به نقض حقوق بشر متهم می کند

چین روز پنچ شنبه با انتشار گزارشی درباره نقض حقوق بشر از سوی آمریکا در داخل و خارج این کشور در سال 2007، افزایش سطح جرایم خشونت آمیز در آمریکا را یک تهدید جدی برای زندگی مردم این کشور قلمداد کرد.

به نقل از شینهوا، این گزارش که از سوی دفتر اطلاعات شورای دولتی چین منتشر شد ، مواردی را لیست کرده که وضعیت حقوق بشر در آمریکا و نقض این حقوق در کشورهای دیگر را نشان می دهد.

در این گزارش آمده است : آمریکا سلطه خود را بر کشورهای دیگر اعمال می کند و حملات گستاخانه و بدخواهانه ای را علیه مسائل حقوق بشر آنها روا می دارد،اما به مشکلات حقوق بشر خود اشاره ای ندارد.

این گزارش با انتشار سابقه حقوق بشر آمریکا در سال 2007، می گوید که هدف آن کمک به مردم است تا درک بهتری از وضعیت واقعی در آمریکا داشته باشند و همچنین این گزارش یادآوری کننده ای برای آمریکاست که مسائل خودش را منعکس کند.

این گزارش از هفت منظر به وضعیت حقوق بشر آمریکا در سال 2007 می پردازد: در زمینه امنیت شخصی و امنیت در زندگی، نقض حقوق بشر از طریق اجرای قانون و بخشهای قضایی، حقوق مدنی و سیاسی، حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ،تبعیض نژادی، حقوق زنان و کودکان و نقض حقوق بشر آمریکا در کشورهای دیگر.

در این گزارش آمده است : افزایش سطح جرایم خشونت آمیز در آمریکا یک تهدید جدی برای زندگی مردم این کشور، آزادی و امنیت شخصی است.

به گفته اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا)،1.41 میلیون جرایم خشونت آمیز در سال 2006 در آمریکا گزارش شده که یک افزایش 1.9 درصدی را نسبت به سال 2005 نشان می دهد.

اخیرا، آمریکا چین را از لیست کشورهای ناقض حقوق بشرخارج کرد، اما وضعیت حقوق بشر دراین کشور را دور از استانداردهای جهانی دانست .

آمریکا، چین را به نقض حقوق اقلیتهای مسلمان و بودایی دراین کشورمتهم کرده است .

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo