شهید آوینی
 
خطيب جمعه تهران: سكوت دولت‌های اسلامی در برابر جنايات صهيونيست‌ها خيانت به قرآن است

گروه سياسی: آيت‌الله جنتی خطيب جمعه اين هفته تهران، با انتقاد از سكوت كشورهای اسلامی در برابر جنايات رژيم صهيونيستی در غزه، سكوت هر مسلمان در برابر اين جنايات را خيانت به قرآن، اسلام و مسلمانان دانست.

آيت‌الله احمد جنتی، امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز، با اشاره به درپيش بودن انتخابات مجلس هشتم و تأكيد بر اهميت حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی گفت: اين حضور ثواب و بركات زيادی دارد و كارهايی می‌كند كه با هيچ قدرتی نمی‌توان انجام داد.

وی افزود: حضور در انتخابات دشمن‌كوب بوده و مايه نااميدی دشمنان است؛ از طرفی ديگر مايه دلگرمی مسئولان نظام است و همچنين جنبه بازدارندگی دارد.

دبير شورای نگهبان انتخابات را نشان‌دهنده عظمت، شكوه، اقتدار ملی و مردم‌سالاری دينی واقعی مردم بيان كرد و ادامه داد: هرچه آرا بيشتر باشد، موفقيت‌ها بيشتر می‌شود و حضور گسترده مردم، حربه‌ برنده‌ای است كه قلب دشمنان را می‌شكافد و براساس همين حضور بوده كه تاكنون موفقيت‌های بزرگی نصيب كشور شده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به وظايف مجلس در قانونگذاری و نظارت بر كار دولت، از مجلس با عنوان حلقه اتصال دولت و مردم ياد كرد و به بيان برخی ويژگی‌هايی كه مردم برای انتخاب نمايندگان بايد مدنظر داشته باشند، پرداخت.

لزوم حضور گسترده در انتخابات

حضور در انتخابات دشمن‌كوب بوده و مايه نااميدی دشمنان است از طرفی ديگری مايه دلگرمی مسئولان نظام است و همچنين جبنه بازدارندگی دارد

جنتی، مؤمن و زجر كشيده بودن و پول‌پرست‌نبودن را از ويژگی‌های منتخبان ذكر كرد و خطاب به مردم افزود: شورای نگهبان در بررسی صلاحيت‌ها كار خود را انجام داده و حالا نوبت شما مردم است كه از اين فرصت استفاده كنيد.

خطيب جمعه اين هفته تهران با بيان اينكه نماينده مجلس نبايد مرعوب دشمن باشد، موضوع هسته‌ای را پيش كشيد و اظهار داشت: همين امر، موفقيت و پيروزی چشمگير هسته‌ای را به تعبير مقام معظم رهبری نصيب كشور كرده است.

وی با اشاره به گزارش مثبت رئيس آژانس بين‌المللی انرژی اتمی درباره پرونده هسته‌ای كشور، خطاب به كشورهای غربی و آمريكا تأكيد كرد: مردم ايران با خدا، پيامبر، امام (ره) و رهبر خود پيمان بسته‌اند و هرگز از مواضع خود عقب‌نشينی نمی‌كنند.

امام جمعه موقت تهران حضور در انتخابات را پشتوانه پيروزی هسته‌ای كشور دانست و گفت: كشورهای غربی بايد اين پيام را دريافت كنند كه مردم ما سختی‌ها را تحمل كرده و خواهند كرد ولی زير بار زور نمی‌روند. ما با چنين مردمی نياز به بمب اتم نداريم؛ بمت اتم ما همان مردمی هستند كه در راهپيمايی 22 بهمن شركت كردند.

دبير شورای نگهبان همچنين در بخش ديگری از سخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران با تشكر از حضور گسترده مردم در راهپيمايی 22 بهمن، به همه آنها توصيه كرد قدر اين موقعيت‌ها را بدانند و متوجه باشند كه برخی كارهای كوچك، ثواب و بركات زيادی دارد.

خطيب جمعه اين هفته تهران در ادامه با اشاره به جنايات رژيم صهيونيستی در نوار غزه و مسئله امنيت اين منطقه، از سكوت كشورهای مختلف جهان از جمله كشورهای اسلامی در برابر اين جنايات انتقاد كرد و از آنها درخواست كرد برای اعتراض به اين جنايات سفارتخانه‌های اين رژيم را در كشورهای خود تعطيل كنند.

جنتی سكوت در برابر اين جنايات را كمكی برای آمريكا تعبير كرد و افزود: سكوت هر مسلمان در برابر جنايات رژيم صهيونيستی، خيانت به قرآن، اسلام و مسلمانان است. اگر ما به لطف خدا عاشورا را گرامی‌ می‌داريم، برای اين است كه نشان بدهيم بايد از مظلوم حمايت كرد و در مقابل ظلم و ظالم ايستاد.

امام جمعه موقت تهران خطاب به كشورهای اسلامی گفت: چرا شما از عاشورا و حماسه حسينی، پيام نمی‌گيريد؛ مگر نه اينكه امام حسين (ع) فرمود: «هيهات من‌الذله»

دبير شورای نگهبان همچنين با اشاره به اجلاس مجلس خبرگان رهبری و حضور رئيس‌جمهور در اين اجلاس، ميهمانی‌های بعد از آن را مايه دلگرمی دانست.

وی در بخش پايانی سخنان خود به مسئله لغو قانون منع حجاب در تركيه اشاره كرد و آن را نتيجه استقامت، پشتكار و ايستادگی مسلمانان اين كشور دانست.
آيت‌‌الله احمد جنتی:
كشورهای غربی بايد اين پيام را دريافت كنند كه مردم ما سختی‌ها را تحمل كرده و خواهند كرد ولی زير بار زور نمی‌روند. ما با چنين مردمی نياز به بمب اتم نداريم؛ بمت اتم ما همان مردمی هستند كه در راهپيمايی 22 بهمن شركت كردند

يادآور می‌شود دبير شورای نگهبان در آغاز خطبه دوم به مناسبت‌های هفته؛ از جمله هفته وقف، سالگرد تأسيس كميته امداد امام خمينی (ره) و هفته احسان و نيكوكاری اشاره كرد و از كميته امداد تحت عنوان بهترين يادگام امام ياد كرد.

وی با بيان اين مطلب كه در قرآن بيش از هرچيز به انفاق فی سبيل‌الله تأكيد شده، به همگان توصيه كرد از اين فرصت برای كمك به محرومان استفاده كنند.

خطيب جمعه اين هفته تهران با بيان اينكه اين آخرين خطبه وی در سال جاری خواهد بود، متذكر شد: با توجه به در پيش بودن عيد نوروز، مردم بايد متوجه باشند كه در هيچ وقت؛ نه شادی و نه غم نبايد گناه كرد.

بنابراين گزارش آيت‌الله جنتی در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به اربعين حسينی، به بيان بخش‌هايی از فضايل امام حسين (ع) پرداخت.

امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: همانطور كه در زيارت «وارث» می‌خوانيم، امام حسين وارث انبياء است؛ حسين (ع) تجسم حضور انبيا در آن زمان بود.

وی نجات مردم از جهالت و سرگردانی را فلسفه شهادت امام حسين دانست و ادامه داد: كسانی كه در طرف مقابل ايستاده بودند، فريب دنيا را خورده و دنيا‌پرست بودند. دنياپرستی موجب می‌شود كه آنها پاك‌ترين انسان‌ها را بكشند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo