شهید آوینی
 
 پاسخ سفير دانمارك در لبنان به علامه فضل‌الله درباره بازچا‌‌پ كاريكاتورهای اهانت‌آميز

علامه «سيد محمدحسين فضل‌الله»، مرجع شيعيان در لبنان ديروز پنجم اسفندماه طی ديدار با سفير دانمارك در لبنان درباره مسائل عمومی و به‌ويژه مسأله انتشار دوباره كاريكاتورهای اهانت‌آميز در نشريات دانمارك به بحث و گفت‌و‌گو نشست.

به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی علامه فضل‌الله، مرجع شيعيان در لبنان، در ديدار خود با «يان توب كريستنسن»، سفير دانمارك در لبنان گفت: دولت دانمارك بايد به سرعت درباره قضيه انتشار كاريكاتورهای موهن به ساحت مقدس پيامبر اكرم(ص) كه بار ديگر احساسات مسلمانان را جريحه‌دار كرده‌است، دست به اقدام عملی بزند.

وی با تأكيد بر اين‌كه دولت‌های غربی بايد به خوبی از ميزان احترام مسلمانان و ارادت آن‌ها نسبت به حضرت محمد(ص) آگاه باشند، پرسيد: چرا بسياری از غربی‌ها به پيامبر اسلام(ص) و حضرت مسيح(ع) اهانت روامی‌دارند ولی اگر كسی بخواهد مسأله «هولوكاست» يا هر مسأله ديگری را كه به يهوديان ارتباط‌دارد، مورد تحقيق و بررسی قراردهد، فوراً او را مورد پيگرد قرارمی‌دهند.

از سوی ديگر، سفير دانمارك در اين ديدار با تأكيد بر اين‌كه دولت و ملت دانمارك به اسلام احترام می‌گذارند و هرگونه اهانتی را به آن نمی‌پذيرند، با اشاره به قوانين دانمارك در مورد آزادی بيان، موضع «آندرس فوگ راسموسن»، نخست‌وزير دانمارك را در‌باره اين قضيه توضيح‌داد و گفت: نخست‌وزير دانمارك اعلام كرده‌است دولت او اهانت به هر ملت و گروهی را با توجه زمينه‌های دينی ايشان نمی‌پذيرد.

 علامه فضل‌الله: رسالت رسانه‌ها اين است كه به مسايل مورد توجه مردم و يا مسايل سودمند بپردازند، نه اين كه سعی‌كنند دست به تحريك‌گری بزنند و در بين مردم مشكلات سياسی و چه بسا امنيتی بيافرينند

علامه سيد محمدحسين فضل الله همچنين تأكيدكرد: رسالت رسانه‌ها اين است كه به مسايل مورد توجه مردم و يا مسايل سودمند بپردازند، نه اين كه سعی‌كنند دست به تحريك‌گری بزنند و در بين مردم مشكلات سياسی و چه بسا امنيتی بيافرينند.

وی با اشاره به تهديدات صورت‌گرفته عليه كاريكاتوريست دانماركی درخواست‌كرد، بايد اقدامات قانونی و قضايی در اين زمينه انجام‌شود كه در اين راستا، دولت دانمارك بايد با همكاری ارباب رسانه‌ها به روش‌های گوناگون اين قضيه را بررسی‌كند.

فضل‌الله افزود: بايد مراكز و موسسه‌های گوناگون سياسی و فرهنگی غرب احساسات معنوی مسلمانان جهان را نسبت به شخصيت حضرت محمد(ص) و ميزان احترام و ارادت آن‌ها را به رسول اكرم(ص) درنظر داشته‌باشند و جوانب روانی و تأثيراتی ناشی از بی‌حرمتی‌ها را مورد توجه قراردهند.

علامه فضل الله گفت: مراكز رسمی دنيای اسلام، حتی آن‌هايی كه روابط تنگاتنگی با سازمان‌های غربی دارند هم از اين مسأله ناراحت هستند و از قطع رابطه اقتصادی و حتی سياسی با دولت دانمارك سخن می‌گويند.

مرجع دينی شيعيان در لبنان با اشاره به اين‌كه مسلمانان ساكن كشورهای غربی بايد برای برقراری امنيت به ويژه امنيت دانمارك تلاش‌كنند، خاطرنشان كرد: دولت دانمارك نيز بايد پيش از اين كه بازتاب‌های خطرناكی كه به نفع مسلمانان و ملل غربی نيست، تدابيری جدی اتخاذكند.

 

منبع:خبرگزاری قر آنی ایران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo