شهید آوینی
 
تداوم اهانت دانمارکی‌ها، این‌بار با هتک حرمت ذات اقدس الهی
دانمارکی‌ها که هنوز مدت زمانی از توهین دوباره آن‌ها به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) نگذشته و از خشم و اعتراض جهانی مسلمانان بیمی‌ به دل راه نداده‌اند، این‌بار در اقدامی غیرمسئولانه و با نام نمایش‌نامه کمدی ذات اقدس الهی را مورد تمسخر قراردادند.

به گزارش روزنامه «الوطن» چاپ عربستان، جمعی از دین‌گریزان دانمارک با اجرای نمایشنامه‌ای موهن به ذات اقدس الهی، مقدسات تمامی ادیان را زیر سؤال ‌بردند.

در این نمایشنامه به اصطلاح کمدی که در منطقه «نوربرو» کوپنهاگ، پایتخت دانمارک برای عموم به نمایش درآمد بسیاری از باورهای مسیحیان و آموزه‌های دینی آنان در کتاب مقدس انجیل مورد تمسخر قرار‌گرفت.

در بخشی از این نمایشنامه تعالیم انجیل، قدیمی و دروغین توصیف‌شده و آمده‌است: این تعالیم با توجه به شرایط کنونی قابل اجرا‌نبوده و مناسب عصر حاضر نخواهد‌بود.

همچنین در این نمایشنامه از خداوند به عنوان انسانی عادی که هیچ قدرتی نداشته بلکه همواره اشتباه‌می‌کند، یاد‌شده‌است(!)

نکته قابل تأمل این است که شهروندان دانمارکی با دیدن این نمایشنامه به ظاهر کمدی بسیار تعجب‌کردند، حتی دختری 14 ساله در این‌باره اعلام‌کرد: این نمایشنامه نه تنها خنده‌دار نبود بلکه تعجب مرا برانگیخت چراکه من بر این باورم که خداوند قدرتی عظیم است که بشر قادر به دیدن آن نبوده و این قدرت عظیم همواره ناظر بر اعمال ماست.

گفتنی‌است رسانه‌های گروهی دانمارک اخبار این نمایشنامه را پوشش‌نداده و این خود بیانگر وحشت آنان از واکنش احتمالی گروه‌های دینی این کشور است و حتی «کیتی واگنر»،(Kathy Wagner) کارگردان نمایشنامه مذکور مخالفت خود را با پوشش اخبار در این‌باره اعلام‌ و ادعا کرده‌است: برای این که واکنش مردم را ببینیم این نمایشنامه را اجراکردیم(!).
 

منبع: سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo