شهید آوینی
 
رونمایی از سنگ یادبود شهید مغنیه در تهران

سنگ یادبود شهید عماد مغنیه با حضور جمع کثیری از مردم تهران در بهشت زهرا رونمایی شد.

در این مراسم که صبح جمعه همزمان با هفتمین روز شهادت وی، به همت ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام و با مشارکت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، فرهنگسرای پایداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران و در حضور جمع کثیری از مردم تهران، در قطعه شهدای نهضت جهانی اسلام بهشت زهرا برگزار شد، محمدی سخنگوی ستاد پاسداشت گفت: «شهید حاج عماد به عنوان یکی از بزرگترین رهبران جهادی مقاومت اسلامی در جهان، کسی بود که سازمان های جاسوسی سیا و موساد سال ها به دنبال وی بودند تا بتوانند او را به شهادت برسانند.

سخنگوی ستاد پاسداشت ادامه داد: این شهید عزیز متهم به کشتن بیشترین تعداد نظامیان آمریکایی در سراسر دنیاست.
وی گفت: شهید مغنیه در آخرین مرحله حیات جهادی خود با فرماندهی جنگ 33 روزه حزب الله و رژیم اشغالگر قدس اولین شکست حقیقی را بر ارتش این رژیم وارد کرد به طوری که رسانه های رژیم صهیونیستی او را «بزرگترین چریک جهان» لفب دادند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با نصب سنگ یادبود این شهید بزرگوار در جوار مزار شهدای عزیز ایران اسلامی و در کنار بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که شهید مغنیه افتخار شاگردی ایشان را داشت، بتوانیم در زنده نگه داشتن یاد و خاطر این شهید عزیز نقش کوچکی داشته باشیم.
در متن فارسی سنگ یادبود شهید مغنیه که به دو زبان دیگر یعنی عربی و انگلیسی نیز حک شده است آمده:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

فرزند راستین خمینی کبیر

اسطوره جهاد و مقاومت

سردار شهید حاج عماد فایز مغنیه

متولد 16 آذر 1341 در لبنان

فرمانده مقاومت اسلانی لبنان

شاخه نظامی حزب الله لبنان

مردی که طی 25 سال ، بیشترین عملیات ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی به نامش ثبت شد. در تمام جهان او متهم به کشتن بیشترین تعداد نظامیان متجاوز امریکایی است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی ، طراحی و هدایت عمیات استشهادی علیه مقر تفنگداران دریایی آمریکایی و چتربازان فرانسوی در لبنان(1983) و عملیات استشهادی علیه سفارت آمریکا در بیروت غربی (1362) و عملیات استشهادی علیه سفارت آمریکا در بیروت شرقی (1363) و عملیات علیه مقر نظامیان صهیونیست در مدرسه الشجره (1362) در لبنان را به او نسبت می دهند.

این مجاهد مسلمان در آخرین مرحله حیات خود، جنگ 33 روزه لبنان (1385) را علیه ارتش رژیم صهیونیستی فرماندهی نمود و اولین شکست حقیقی را به این رژیم غاصب تحمیل کرد.

حاج عماد مغنیه با نام جهادی " حاج رضوان " سرانجام در 23 بهمن ماه 1386 شمسی توسط رژیم صهیونیستی طی انفجاری در شهر دمشق (محله کفر سوسه)به شهادت رسید.

منبع: سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo