شهید آوینی
 
البرادعی مفاد برنامه اقدام و فعالیت هسته ای ایران را صلح آمیز اعلام کرد


در رویارویی نابرابر ایران با آمریکا و متحدانش در آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، ایران پیروز قاطع این میدان سیاسی و فنی شد.

محمدالبرادعی دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی جمعه شب به وقت تهران با انتشار گزارش یازده صفحه ای جدید خود حل و فصل شش موضوع باقیمانده میان ایران و آژانس را به 35 عضو شورای حکام اعلام کرد.
البرادعی در این گزارش 58 پاراگرافی فعالیت هسته ای ایران را صلح آمیز اعلام کرد و طبق مدالیتی (برنامه اقدام) رفع کلیه ابهامات موجود درباره پرونده هسته ای ایران را اعلام کرد.
البرادعی پس از نشست نهایی خود با معاونین و کارشناسان فنی آژانس بین الملی انرژی اتمی روز جمعه سوم اسفند ماه ساعت 18 به وقت تهران گزار ش خود را بر روی سایت داخلی آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای قرار داد.
در این گزارش ضمن اعلام حل و فصل شش موضوع مطرح بین ایران و آژانس تأکید کرده است که آژانس هیچگونه ارتباطی بین استفاده از مواد هسته ای در ارتباط با مطالعات ادعایی پیدا نکرده است و هیچ اطلاعات معتبری نیز در این زمینه ندارد.
مفاد کامل گزارش متعاقبا ارسال خواهد شد.

* پس از گذشت چهار سال از اتهامات بی اساس کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا و انگلیس در خصوص ادعای انحراف جمهوری اسلامی ایران از فعالیت‌های صلح آمیز هسته ای و تلاش و قفه این کشورها در جهت سوء استفاده از آژانس انرژی اتمی در راستای مقاصد سیاسی خود گزارش نهایی محمدالبرادعی تقدیم شورای حکام این آژانس شد.
البرادعی در این گزارش با اشاره به اجرای کامل طرح اقدام (مدالیتی) همکاری‌های انجام شده اعلام کرد که شش مورد اتهامات و ابهامات مطرح در پرونده هسته ای ایران مورد بررسی کامل قرار گرفته و با اثبات صلح آمیز بودن این فعالیتها پرونده ایران در آژانس خاتمه یافته است.
نتایج حاصل از این گزارش پس از سالها چالش دشمن و ایستادگی نظام و پایمردی مردم شریف ایران فراتر از یک موفقیت عادی است و یک پیروزی بزرگ ملی و دستاوردی عظیم برای ملت عزتمند و پرافتخار ایران به شمار می رود.
اگرچه ممکن است دشمن و رسانه های مغرض غربی سعی در کوچک نشان دادن این موفقیت بزرگ نمایند اما باید بر این حقیقت پافشاری کرد که این گزارش پیروزی حقانیت مردم ایران در آژانس بدون ذره ای عقب نشینی در فعالیت های هسته ای بود.

دستاوردهای اجمالی این گزارش را می توان به شرح ذیل اعلام کرد:
1- پایداری هوشمندانه و موفقیت آمیز ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران بر فعالیت‌های هسته ای خود بدون یک قدم عقب نشینی در این فعالیتها
2- ثابت شدن صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران
3- ثابت شدن رفتار قانونمند، شفاف، مسئولیت پذیر و قابل پیش بینی ایران در فعالیت‌های هسته‌ای
4- اثبات کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران در بخش فنی

بدون شک این پیروزی بزرگ در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی ابعادی وسیع تر از شور و شعف مردم عزیزمان در داخل کشور در پی خواهد داشت و به عنوان یک موفقیت ملی تمامی گروه ها و و سلیقه‌های مختلف سیاسی در داخل و خارج کشور را به نشاط خواهد آورد.

منبع: سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo