شهید آوینی
 
ويژه‌ برنامه های هفته دفاع مقدس در شبكه تهران
شبكه تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس پخش ويژه‌برنامه‌هايی را برای بررسی و تبيين حماسه هشت سال دفاع مقدس از 31 شهريور به مدت يك هفته آغاز خواهد كرد.

به نقل از شبكه تهران، برنامه‌های معارفی و دفاع‌مقدسی اين شبكه در ايام هفته دفاع مقدس بيدن شرح است:

- برنامه «صبح تهران» كه كاری از گروه فرهنگی اجتماعی است در اين هفته بصورت زنده از مقر لشكر سيدالشهدا واقع در ميدان حر با حضور سرداران عراقی، ميرجانی، فرجيان‌زاده، جعفری، ربانی از فرماندهان سپاه پاسداران و امير شهلايی معاون ستاد مشترك ارتش پخش ميشود.

- در برنامه «امروز تهران» كه هر شب ساعت 20 پخش می‌شود، سرداران عليرضا تميزی، حاج آقامير، محمدعلی جعفری، مرتضی صفاری، حسين سلامی، رحيم صفوی از فرماندهان سپاه پاسداران و امير ميقانی فرمانده نيروی هوايی ارتش حضور می‌يابند.

- برنامه «جنگ به روايت ديگر» از توليدات گروه فرهنگی اجتماعی است. اين برنامه در 8 قسمت 30 دقيقه‌ای تهيه و توليد شده است و از سلسله گفتگوهايی شكل گرفته است و در آن دست‌اندركاران فيلم‌های جنگی و دفاع مقدسی و افرادی چون علی دهكردی، پريوش نظريه، پرويز شيخ طادی ... و حضور می‌يابند. كارشناس مجری اين برنامه مسعود فراستی است.

- برنامه «كوچه‌های عشق» كه در 8 قسمت 30 دقيقه‌ای تهيه و توليد شده است به معرفی شهدای دفاع مقدس می‌پردازد.

- برنامه «نمای هشت» با پخش تصاوير آرشيوی 8 ميلی‌متری به جا مانده از جبهه‌های جنگ در دوران 8 سال دفاع مقدس به تعداد 7 برنامه 10 دقيقه‌ای بينندگان را به روزهای جنگ می‌برد.

- برنامه «به خانه برمی‌گرديم» نيز در اين هفته ميزبان ميهمانانی از ارتش و سپاه است. سرداران جاهد، عسگری، مشايخی، شعاعی و خانم شبانی از سپاه و اميرسرتيپ سكويی معاون نيروی دريايی ارتش و يكی از خانواده‌های شهدای معروف ارتش در برنامه حضور دارند.

- برنامه‌های «در شهر» و «در استان» نيز گزارش‌هايی از مراسم‌های ويژه دفاع مقدس در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران پخش می‌كند.


گروه كودك و نوجوان:

- در برنامه «رنگين كمان» هر روز كارتون‌های جديد ايرانی با مضمون قصه‌های جنگ برای كودكان از توليدات شركت صبا پخش می‌شود.

-در برنامه «تماشاخانه» كه پنج‌شنبه‌ها ساعت 13:30 پخش می شود ، انيميشن سينمايی تپه عقابها كه داستان بچه عقابی است كه دو رزمنده او را بزرگ و از توانايش در عمليات استفاده می كنند . به نمايش در می آيد

- در برنامه «انسانم آرزوست» كه هر روز ساعت 15 پخش می‌شود ، ويژه‌هايی با مضمون حضور نوجوانان در 8 سال دفاع مقدس به تصوير كشيده می‌شود. همچنين موسيقی تصويری از حسين فهميده با موضوع معرفی شهيد حسين فهميده و موسيقی تصوير جديد ديگری با موضوع كودكان و نوجوانان و دفاع مقدس پخش می‌شود‌.


گروه سياسی:

- برنامه «مرزهای سياست» كه كاری از گروه سياسی است در اين هفته دو برنامه ويژه به مدت 10 دقيقه با حضور سردار رحيم صفوی و سردار جعفری فرمانده جديد سپاه پاسداران پخش می‌كند.


گروه معارف:

- در برنامه «جشن رمضان» كه هر شب به مناسبت ماه رمضان از تالار بزرگ كشور و از گروه فرهنگ و معارف پخش می‌شود هنرمندان عرصه دفاع مقدس از جمله جواد هاشمی با اجرای نمايش‌هايی با مضمون جبهه و جنگ خاطرات آن دوران را برای بينندگان زنده می‌كنند.

- در برنامه «نان و ريحان» كه ويژه لحظات افطار است، سردار كوثری، سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار فرهادی، سردار ميرجانی، سردار ربيعی از فرماندهان سپاه پاسداران و امير سرتيپ حيدری و امير سرتيپ شهيدی از فرماندهان ارتش شركت می‌كنند. پخش ميان‌برنامه‌ها و وله‌های مناسبتی ازديگر اقدامات پيش‌بينی شده در اين مناسبت است.

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo