شهید آوینی

 

مراسم عبادی حرم مطهر رضوی در ماه مبارك رمضان تشريح شد

رياست اداره تبليغات اسلامی و مناسبت های ويژه آستان قدس رضوی برنامه مراسم عبادی حرم مطهر رضوی ر ا در ماه مبارك رمضان اعلام كرد.

حجت الاسلام و المسلمين سيد جلال حسينی سلسله سخنرانی های مذهبی را يكی از برنامه های مهم اين معاونت در ماه مبارك رمضان عنوان كرد و افزود: اين سخنرانی در رواق دارالزهد، صحن و شبستان های مسجد گوهر شاد برگزار خواهد شد.

وی به برنامه های ثابت اين ماه اشاره كرد و ادامه داد:حجت الاسلام و المسلمين فرزانه در رواق دارالزهد هر روز پس از نماز ظهر و عصر به سخنرانی با موضوع «ذكر و مناجات از ديدگاه امام علی (عليه السلام)» خواهد پرداخت. حجت الاسلام والمسلمين سيدآبادی نيز در همين زمان در ايوان مقصوره مسجد گوهرشاد سوره لقمان را تفسير خواهد كرد . آيت ا... صدر نيز در شبستان گرم اين مسجد به بيان «تفسير قرآن» می پردازد.

حسينی ادامه داد:حجت الاسلام حسينی در نيمه دوم ماه مبارك و حجت الاسلام گرايلی در طول ماه رمضان پس از نماز ظهر و عصر در شبستان تبريزی و نهاوندی به «بيان فوايد و حكمتهای روزه» و «ادعيه ماه رمضان»خواهند پرداخت

وی افزود: در رواق دارالزهد نيز در نيمه اول ماه مبارك حجه الاسلام دهشت و در نيمه دوم اين ماه حجت الاسلام محمد رضائی پيش از نماز ظهر و عصر به «شرح ادعيه روزهای ماه رمضان» می پردازند.

وی در ادامه به سخنرانی هايی كه پس از افطار در صحن جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد اشاره كرد و افزود:در نيمه اول ماه مبارك رمضان حجت الاسلام والمسلمين نظری منفرد «قرآن و خودسازی» را بررسی می كند ، درنيمه دوم حجت الاسلام و المسلمين مهندسی به ايراد سخن با موضوع «پژوهشی در قرآن»خواهد پرداخت .

همچنين از ابتدای ماه مبارك رمضان حجه الاسلام والمسلمين پناهيان در ايوان مقصوره مسجد گوهرشاد ده جلسه پس از نماز صبح به ايراد سخن درباره « اسلام و ايمان از ديدگاه حضرت علی(عليه السلام)»می پردازد.

در ادامه امير خوراكيان به سخنرانی های ويژه خواهران اشاره كرد و افزود: همه روزه قبل و بعد از نماز ظهر و عصر در رواق دارالحكمه سخنرانی هايی ويژه خواهران تدارك ديده شده است كه توسط استادان حوزه و دانشگاه ايراد خواهد شد.

وی برگزاری سلسله جلسات بيان احكام با عنوان«راه رستگاری» را از ديگر برنامه های معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامی عنوان كرد و گفت: همه روزه در ايام ماه مبارك رمضان يك ساعت پيش از نماز ظهر و عصر در شبستان های مسجد گوهر شاد جلسات بيان احكام برگزار می شود .علاوه براين در رواق دارالحكمه حرم مطهر رضوی نيز همه روزه از ساعت 9 تا 10 صبح جلسات بيان احكام ويژه خواهران برگزار خواهد شد.

رئيس اداره تبليغات اسلامی و مناسبت های ويژه پيرامون برنامه قرائت ادعيه و مناجات افزود: در شبهای ماه مبارك رمضان هر شب در ساعت 30/20 دعای افتتاح در صحن جمهوری اسلامی قرائت خواهد شد و دعاهای هفتگی نيز همانند ديگر ايام برگزار می شود.

وی افزود: صبح های ماه مبارك رمضان قاريان برجسته بين المللی نيز در ايوان مقصوره مسجد گوهرشاد و رواق دارالزهد به ترتيل قرآن می پردازند و پس از افطار مراسم ترتيل قرآن در ايوان مقصوره برگزار می شود.

جلسه ترتيل روزانه يك جزء كلام الله مجيد ويژه بانوان توسط دو تن از قراء ممتاز خواهران از ويژه برنامه هائی است كه امسال برای اولين بار در دارالقرآن كريم معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود .

وی در پايان اظهار اميدواری كرد زايران بتوانند از برنامه های تدارك ديده شده توسط معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامی نهايت بهره را ببرند.

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo