شهید آوینی

 

تعداد 500 خانه قرآن تا پايان سال 86 در روستاهای كشور راه‌اندازی می‌شود

تعداد 500 خانه قرآن با مجوز ادارات كل تبليغات اسلامی استان‌ها تا پايان سال 86 در روستاهای سراسر كشور، راه‌اندازی می‌شود.

اين خانه‌های قرآن با مشاركت و پشتيبانی دفاتر كل امور روستايی استانداری‌ها و زير نظر كارگروه تشكيل‌شده در سازمان دارالقرآن الكريم راه‌اندازی خواهد شد.

اين كارگروه كه براساس تفاهم‌نامه همكاری بين سازمان دارالقرآن الكريم و سازمان شهرداری‌ها و دهياری‌ها تشكيل شده است، طی جلسه‌ای تصويب كرد تا پايان سه سال آينده در همه دهستان‌های كشور، خانه قرآن تأسيس شود.

حمايت نرم‌افزاری و هدايت، همچنين نظارت بر علمكرد خانه‌های قرآن به عهده دفاتر سازمان تبليغات اسلامی خواهد بود و خانه‌های قرآن، تحت حمايت و ‌پشتيبانی دهياران، فعاليت خواهند كرد.

در همين راستا، تأمين مكان و امكانات و تجهيزات اين مراكز توسط سازمان شهرداری‌ها و دهياری‌ها، تعهد شده و سازمان دارالقرآن نيز نسبت به تأمين و واگذاری كلاس‌های آموزشی نهضت قرآن‌آموزی و تامين قرآن و اقلام كمك آموزشی اقدام خواهد كرد.

يادآوری می‌شود، روند اجرايی اين طرح در استان‌ها به عهده كميته‌ای متشكل از مديران و كارشناسان اداره‌كل تبليغات اسلامی و دفتر كل امور روستايی استانداری‌ها خواهد بود.

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo