شهید آوینی
 
 دومين جلسه ستاد نظارت بر عزاداری‌ ماه‌های محرم و صفر در سنندج برگزار شد

دومين جلسه استانی ستاد نظارت بر عزاداری‌ ماه‌های محرم و صفر، در سالن اجتماعات اداره كل تبليغات اسلامی كردستان در سنندج برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی سازمان تبليغات اسلامی كردستان، در اين جلسه كه تعدادی از رؤسا و اعضای هيأت‌های مذهبی اهل تسنن و تشييع استان كردستان حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمين «حسين بكتاش»، مدير كل تبليغات اسلامی استان، با گرامی‌داشت فرا رسيدن ماه مبارك رمضان، هيأت‌های مذهبی را به فعاليت بيشتر و همكاری و تعامل با اداره كل تبليغات اسلامی استان دعوت كرد و گفت: امسال حدود 200 نفر روحانی، جهت تبليغ از حوزه علميه قم به استان اعزام می‌شوند كه اين تعداد جهت انجام امور تبليغاتی به شهرستان‌های استان اعزام خواهند شد.

وی خطاب به هيأت‌های مذهبی گفت: از روحانيان مبلغ بايد به خوبی استفاده شود و با اجرای برنامه‌های محتوايی و قوی، زمينه‌های جذب مردم به‌ويژه جوانان و نوجوانان را در اين برنامه‌ها فراهم سازيد.

وی از هيأت‌های مذهبی خواست، مانع رواج خرافه‌پرستی در ايام برپايی مراسمات باشند و در اين زمينه كاملاً هوشيار عمل كنند و مردم را نسبت به مسائل خرافی كه هيچ پايه و اساسی در دين ندارند، آگاه كنند و از رواج اين مسائل در مراسمات مذهبی و عزاداری‌ها جلوگيری كنند. مبلغان بايد اصل واقعيات اسلام را به مردم بگويند و خرافه‌ها را برای مردم به صورت شفاف و واضح بيان كنند تا مردم بدانند كدام اصل است و كدام خرافه.

بر اساس اين گزارش، هم‌اكنون حدود 150 هيأت اهل تسنن و تشييع در استان كردستان مشغول فعاليت هستند كه 22 هيأت، كد شناسايی از طرف اداره كل تبليغات اسلامی استان كردستان دارند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo