شهید آوینی
 
محفل انس با قرآن با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد

در طلیعه ماه مبارک رمضان، محفل معنوی ضیافت نور و انس با قرآن با حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب،قاریان ممتاز، استادان و حافظان قرآن از سراسر کشور عصر امروز در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این محفل نورانی که بیش از سه ساعت به طول انجامید همچنین گروههای جمع خوانی به تلاوت آیاتی از قرآن کریم، هم خوانی و ابتهال پرداختند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این جمع قرآنی، با تمجید از پیشرفت روزافزون کاروان تلاوت قرآن در کشور خاطرنشان کردند: قاری مسلط و خوب قرآن حقیقتا ارجمند و دارای ارزش است اما این موضوع باید مقدمه ای برای حاکمیت فضای فرهنگی قرآن در ذهن افراد جامعه باشد.

رهبر انقلاب اسلامی ، "تدبر، تامل در قرآن و فهم آن" و "مخاطب کلام الهی دانستن خود" را وظیفه هر یک از آحاد جامعه برشمردند و تصریح کردند: قرآن آخرین ذخیره معنوی بشر است که خداوند از طریق وحی بر امین ترین انسان نازل کرد، لذا راه های سعادت و فلاح و رستگاری را تا ابد به بشریت نشان می دهد و با تدبر و تامل در آیات قرآن می توان به این راه ها دست یافت.

ایشان با اشاره به اهمیت فهم معانی آیات قرآن خاطرنشان کردند: هر چند دقایق و ظرایف موجود در آیات الهی را اهل ذوق و معنا درک می کنند اما با توجه به متداول بودن برخی لغات عربی در زبان فارسی و وجود ترجمه های مناسب می توان معانی و موعظه های آیه های قرآن را درک و در آن تامل کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای وظیفه قاری قرآن را استفاده از لحن و آهنگ زیبا برای برجسته کردن مفاهیم عالی قرآنی در ذهن مخاطب برشمردند و افزودند: قاری باید قرآن را آنچنان تلاوت کند که گویی مفاهیم قرآن را بر قلب و دل مخاطب نازل می کند در این صورت قصد تلاوت کننده قرآن اثر گذاری است و نه تحسین مخاطب.

رهبر انقلاب اسلامی به لزوم استمرار و تداوم جلسات قرآنی پس از ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کردند: باید دائما با قرآن مانوس باشیم و طوری قرآن را هر روز تلاوت کنیم که آماده دریافت پیام خدای متعال از طریق امین ترین زبانها و دلها هستیم.

ایشان حفظ قرآن را نعمت بزرگ الهی دانستند و با توصیه به جوانان و نوجوانان به حفظ کردن آیات و سوره های قرآنی خاطرنشان کردند: حفظ قرآن سرمایه و ذخیره ای است که زمینه تدبر بیشتر را در آیات وحی الهی فراهم می کند.

در پایان این محفل نورانی قرآنی، نماز مغرب و عشا به امامت حضرت آیت الله خامنه ای اقامه شد و حاضران روزه خود را همراه با رهبر معظم انقلاب افطار کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo