شهید آوینی
 
مسجدالاقصی پذیرای روزه داران

مؤسسه مقدسات اسلامی الاقصی در قدس اعلام کرد: این مؤسسه آماده است تا برای ماه مبارک رمضان از دهها هزار نمازگزار و روزه‌دار فلسطین که به مسجدالاقصی می آیند، استقبال کند تا شبها و روزهای ماه رمضان را احیاء کنند .

به نقل از نسیج، شیخ علی ابو شیخه رئیس مؤسسه مقدسات اسلامی الاقصی در قدس اظهار داشت: مسلمانان فلسطین به منظور اقامه نماز، اعتکاف، شب زنده داری و دعا خواندن طی روز با حلول ماه رمضان به مسجدالاقصی بیایند تا در این ماه ارتباطی دائمی با این مسجد برقرار کنند.

وی گفت: این مؤسسه آماده است برای ماه مبارک رمضان از دهها هزار نمازگزاری که از همه روستاها و شهرهای فلسطین به مسجدالاقصی می آیند، استقبال کند تا شبها و روزهای ماه رمضان را احیا کنند . از سوی دیگر به این تعداد نمازگزار و روزه دار وعده های افطار و سحری داده می شود.

وی همچنین اعلام کرد: نمازگزاران از روستاها و شهرهای فلسطین روزانه در سه مرحله می توانند به مسجدالاقصی بیایند، مرحله اول قبل از نماز صبح است تا نماز صبح را در این مسجد اقامه کنند. مرحله دوم صبح زود است که نمازگزاران خود را برای نماز ظهر آماده می کنند و مرحله سوم پس از نماز ظهر است که خود را برای نماز عصر آماه می کنند.

این مؤسسه برنامه های مختلف دینی برای احیای شبها و روزهای ماه رمضان در مسجدالاقصی دارد از جلمه اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان به ویژه در شب قدر برگزار می شود. از سوی دیگر برنامه هایی برای ارائه دروس متنوع علمی روزانه پس از نماز ظهر برای مردان در محراب مسجدالاقصی و برای زنان در محراب مسجد قبه الصخره برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo