شهید آوینی
 
جشنواره سراسری تئاتر دفاع مقدس با معرفی بهترین ها به پایان رسید

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر دفاع مقدس سه‌شنبه شب با معرفی بهترین‌های این جشنواره به كار خود پایان داد.

در اختتامیه این جشنواره به 4 هنرمند دفاع مقدس ‌حسین ‌مسافرآستانه، بهزاد بهزادپور، حسین ‌پارسایی و علیرضا حنیفی لوح تقدیر اهدا شد.
براساس این گزارش، در بخش نمایش‌های خیابانی از بین 22 نمایش به اجرا درآمده، «جامانده» به كارگردانی احمد ایرانی‌خواه، «صلح و جنگ» به كارگردانی علیرضا پاكزاد‌نیا، «بازمانده‌ای از جنگ» به كارگردانی مختار ‌محمدی و «كات» به جشنواره تئاتر فجر راه یافتند.

همچنین با اهدای دیپلم افتخار و 3 نیم‌سكه بهار آزادی از راضیه ایرانی بازیگر زن نمایش «و اینگونه بود لحظه وصال» تقدیر ئ جایزه بازیگر مرد این بخش به طور مشترك به احمد ایرانی‌خواه بازیگر نمایش «جامانده» و علیرضا پاكزاد‌نیا بازیگر نمایش "جنگ وصلح"‌ اعطا شد.

محمدجواد صالحی با نمایش «گودعشق»، بابك لطفی بازیگر نمایش «تقدیس تا تندیس»، علیرضا رحیم‌دل از نمایش «حاجی‌فیروز 2007» و «علی غلامی» بازیگر نمایش از «موج تا موج» به عنوان بازیگران مرد لوح تقدیر و یك قطعه نیم‌سكه دریافت نمودند.

در ادامه جایزه بهترین بازیگر مرد با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و 3 قطعه سكه بهار آزادی، به جلیل دریاویسی بازیگر نمایش «زیر پلك انتظار» رسید.
رتبه دوم بازیگری مرد هم به طور مشترك به فرامرز قلیچ‌خانی در نمایش «كات» و كوروش احمدی در نمایش «بازمانده» با اهدای دیپلم افتخار و 4 نیم‌سكه بهار آزادی اهداء شد.

كارگردان رتبه سوم هم به مختار محمدی نمایش "بازمانده‌ای از عصر جنگ "‌با دریافت دیپلم افتخار 2 قطعه سكه بهار آزادی، احمد ایران‌خواه و میثم ‌یوسفی از نمایش «جامانده» با دریافت دیپلم افتخار و 3 قطعه سكه بهار آزادی و رتبه اول به علیرضا پاكزادنیا با دریافت تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و 4 سكه بهار آزادی رسید.

همچنین دیپلم افتخار تندیس جشنواره و 4 قطعه سكه بهار آزادی به كورش شمس به خاطر نویسندگی نماشی «زیر پلك انتظار»، دیپلم افتخار و 3 سكه بهار آزادی به مژگان رضاییان نویسنده نمایش «جنگ و صلح» و دیپلم افتخار 4 نیم‌سكه بهار آزادی به نویسنده نمایش «جامانده» ملیحه مرادی اهدا گردید.

در بخش تئاتر صحنه‌ای، مریم رحمان قلهكی به خاطر كارگردانی نمایش «عشق، زندگی، حقیقت»، رتبه اول ودیپلم افتخار، تندیس جشنواره و 5 قطعه سكه بهار آزادی زری عماد كارگردان رتبه دوم دیپلم و سه قطعه سكه بهار آزادی برای نمایش «دهانی پر از كلاغ» و علی برجی كارگردان رتبه سوم نمایش غریبه دیپلم افتخار و 2 قطعه سكه بهار آزادی را دریافت نمودند.

رتبه اول بهترین نمایش‌نامه به عبدالرضا فریدزاده به خاطر نویسندگی نمایش " انجمن ‌شاعران شهید" تندیس جشنواره؛ دیپلم افتخار و 5 سكه بهار آزادی، رتبه دوم به یزدانی كارگردان نمایش كاكوتی دیپلم افتخار و 3 سكه بهار آزادی و امید شاهنده نویسنده "خیزران" رتبه سوم دیپلم افتخار و 2 سكه بهار آزادی دریافت كردند.

رتبه سوم بازیگری زن هم مشتركا به پرستو كرمیبازیگر نمایش "عاشقانه" و تارا میرك بازیگر نمایش "آنسوی پل" و رتبه سوم بازیگری مردنیز به بهروز فیاضی از نمایش «خیزران» و محمد هادی عطایی‌فر بازیكر نمایش "فردا روز دیگری است" با اهدا دیپلم افتخار و 2 سكه بهار آزادی اعطا شد.
رتبه دو م باتزیگری هم به میترا دهقان و فاطمه سرلك درنمایش «سمفونی» و بازیگری دوم مرد به جعفر دهلی‌زاده و صائب هایل‌زاده در نمایش «كاكوتی» با دیپیلم افتخار و 3 سكه بهار آزادی اهدا كردید.

همچنین با اهدا تندیس جشنواره دیپلم افتخار و 4 سبكه بهار آزادی، از خسرو شهباز از نمایش "دهانی پر از كلاغ" و امیر كربلایی از نمایش "خیزران" و مژگان خلفی در نمایش "فاجعه پربار" ومریم رحمان قلهكی در نمایش "زندگی، عشق ، حقیقت" تقدیر گردید.
تندیس جشنواره دیپلم افتخار و 4 سكه بهار آزادی به حمیدرضا سالاروند به خاطر بهترین طراحی روی صحنه نمایش "غار" رسید و رتبه دوم طراحی صحنه نیز به سیدجواد طاهری به خاطر طراحی نمایش "با چشمان‌بسته می‌بوسمت" با اهدا دیپلم افتخار و 3 قطعه سكه بهار آزادی اهداء شد.

جایزه بهترین موسیقی متن تشامل ندیس جشنواره، دیپلم افتخار و 4 سكه بهار آزادی به مهدی واله برای نمایش «پاك» رسید.
همچنین از بازیگران مرجان بنی‌صدری در نمایش «شط ‌شو»، فریاد دریا در نمایش «عشق را چه شد»، غلامرضا بایران منش در نمایش "وقتی در درنا را دیدی"‌، مالك‌سراج در نمایش "نقطه ته خط"‌ فرهاد مهدوی در نمایش «سه تابلوی عاشقانه»، وحید منافی در نمایش «آنسوی پل» و علی باصره در نمایش "روز پرنده" با اهدای لوح تقدیر و یك قطعه نیم سكه بهار آزادی تقدیر شد.

همچنین در این مراسم از زحمات دبیر جشنواره سعید‌كشن‌فلاح، قائم مقام جشنواره نصراله قادری، مدیر كل حفظ آثار كردستان سرهنگ داود مهاجر، شهرام ستاری و عطااله ویسی از ستاد جشنواره، نماینده خبرگزاری مهر، نماینده روزنامه بانی فیلم و نماینده صدای جمهوری اسلامی ایران با اهدای یك سفر حج عمره مفرده قدردانی شد.

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo