شهید آوینی
 
آموزش روان‌خوانی قرآن به مخاطبان برون‌مرزی در سيمای انگليسی شبكه سحر

ضبط تصاوير كلاس درس «آموزش روخوانی قرآن مجيد» در سيمای انگليسی شبكه جهانی سحر به پايان رسيد.

به نقل از روابط‌ عمومی شبكه جهانی سحر، اين اولين تجربه تصويری برون مرزی در آموزش روان‌خوانی قرآن مجيد به مخاطبان خارجی خود است كه توسط سيمای انگليسی شبكه بين‌الملی سحر صورت گرفته است.

اين برنامه روخوانی قرآن مجيد را از طريق آموزش حروف الفبای عربی و قواعد قرائت قرآن به بينندگان خود آموزش می‌دهد و در قالب تركيبی شامل دو بخش كلاس درس با حضور قرآن‌آموزان و نيز انيميشن ترسيم حروف عربی و قواعد روانخوانی قرآنی، ارايه می‌شود.

زمان هر برنامه 10 دقيقه است و 7 دقيقه آن در كلاس درس می‌گذرد؛ كلاسی كه ضبط تصاوير برگزاری آن در مدرسه عالی شهيد مطهری همين چند روز پيش به پايان رسيد.
زمان و ويژگی‌های اين برنامه
زمان هر برنامه 10 دقيقه است و 7 دقيقه آن در كلاس درس می‌گذرد؛ كلاسی كه ضبط تصاوير برگزاری آن در مدرسه عالی شهيد مطهری همين چند روز پيش به پايان رسيد

نكته قابل توجه ديگر در اين برنامه استفاده از يك طلبه جوان ايرانی متولد فرانسه به عنوان مدرسه و كارشناس برنامه است كه از سه سال پيش در ايران و شهر قم مشغول تحصيل علوم دينی است.

«محمد سپنتا سيروس» متولد 1357 در فرانسه از پدری ايرانی و مادری فرانسوی، 16 سال اول عمرش را در فرانسه گذرانده 7 سال را در آمريكا به سر برده و مابقی اين سال‌ها را قبل از عزمت به ايران در كانادا گذرانده است.

برنامه آموزش روخوانی قرآن مجيد در 26 قسمت تهيه شده و مديريت توليد و اجرای طرح آن توسط «رضا زيرك» صورت گرفته است، همچنين «علی آقاجانزاده» با عنوان كارگردان تلويزيونی و «مسعود واعظی‌نيا» «رضا حدادزاده» و «محسن غلامی» به عنوان تصويربرداران اين كار در تهيه آن نقش داشته‌اند.

با پايان تصويربرداری آموزش روخوانی قرآن مجيد، اين برنامه به زودی وارد مرحله تدوين خواهد شد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایرانی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo