شهید آوینی
 
بسته فرهنگی رمضان برای تهرانی ها آماده توزیع شد

معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تهیه و تولید هدایای فرهنگی متنوع برای روزه داران تهرانی به استقبال ماه رمضان می رود.

خلیل سپهر سبحانی سرپرست این معاونت ضمن اشاره به افزایش مشارکت های اجتماعی شهروندان در ماه رمضان و اهمیت حضور گسترده روزه داران در مساجد و دستیابی آنها به اطلاعات مورد نیاز ماه رمضان، از تولید بسته فرهنگی رمضان شامل نرم افزار و روزنامه دیواری "مهمان خدا" و مجموعه پوسترهای رمضان خبر داد و گفت: نرم افزار "مهمان خدا" به همت اداره محصولات فرهنگی برای نصب روی گوشی های تلفن همراه طراحی شده است که شامل بخش های دعاها، احکام، مناسبت ها، مشاوره تندرستی، تغذیه و زنگ های یادآور است و گزیده دعاهای ویژه ماه رمضان و فتاوای مراجع تقلید درباره روزه در آن درج شده است.

به گفته وی "مهمان خدا" به طور هوشمند تغییرات ساعات اوقات شرعی را در نظر می گیرد و با فعال کردن سیستم بلوتوث یا مادون قرمز منتقل می شود. این نرم افزار را می توان از طریق فرهنگسراها، فروشگاه های عرضه نرم افزار موبایل یا مراجعه به سایت www.mehman.org به صورت رایگان تهیه کرد.

سپهر سبحانی ضمن اشاره به رویکرد تاریخی و تحلیلی روزنامه دیواری "مهمان خدا"، هدف از تهیه آن را برآورده کردن نیاز روزه داران به اطلاعات مذهبی عنوان کرد و افزود: روزنامه دیواری مهمان خدا که در ماه رمضان هر روز منتشر و در مساجد و محافل مذهبی و فرهنگی توزیع می شود مطالبی مانند سیره اهل بیت (ع)، استفتائات مقام معظم رهبری، معرفی اماکن مذهبی تهران و... را شامل می شود.

به گفته سپهر سبحانی پوسترهای رمضان نیز علاوه بر دعای هر روز ماه رمضان شامل تصاویری از اماکن مذهبی مانند مسجدالحرام، مسجدالنبی و... هستند که در مساجد و فرهنگسراها توزیع و نصب می شوند. متولیان مساجد برای تهیه این بسته فرهنگی می توانند به فرهنگسراها مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo