شهید آوینی
 
سیمای کشور در پرتو اقامه نماز قرآنی می شود
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه روحانیت باید در منابر از حاشیه به متن بروند اظهار داشت: سیمای کشور در پرتو اقامه نماز قرآنی می شود.

حجت الاسلام محسن قرائتی عصر یکشنبه در آیین جشن شکرگزاری پایان بی سوادی در 500 روستای مازندران و 60 روستای ساری در تالار جمعیت هلال احمر مازندران افزود: کلمات قرآنی پر از نقطه های عرفانی و آموزنده است.

وی خاطرنشان کرد: به تعداد جلسات زیارت عاشورا باید تفاسیر قرآنی در ایام ماه رمضان برنامه ریزی شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه تمامی کلمات قرآنی پر از انرژی هسته ای است، تصریح کرد: باید مهتابی سبز در کشور نماد از وجود مسجد ایرانی شود.

وی با بیان اینکه جشن پایان بی سوادی در کشور زمانی به پایان می رسد که 95 درصد جمعیت کشور باسواد باشند، اظهار داشت: سواددار واقعی در ایران به افراد بالای 50 سال اطلاق می شود.

مدیر نهضت سواد آموزی مازندران نیز در سخنانی گفت: 403 هزار و 96 بیسواد در مازندران حضور دارند که از این تعداد 142 هزار و 311 نفر جمعیت آماری شهری و 260 هزار نفر جمعیت آماری بی سواد روستایی را تشکیل می دهند.

موسی امینی با بیان اینکه 85 درصد مردم مازندران از نعمت سواد برخوردار هستند، اظهار داشت: بالاترین درصد باسوادی 85 و پایین آن 81 درصد برآورد شده است.به گفته امینی جشن پایان بی سوادی در هزار روستای مازندران تا پایان امسال برگزار خواهد شد.

استاندار مازندران نیز در سخنانی با اشاره به اینکه مازندران باید از بیسوادی جارو شود، افزود: به زودی جشن پایان بی سوادی در استان مازندران برگزار خواهد شد.

ابوطالب شفقت ادامه داد: نهضت سواد آموزی فقط برای بیسودان نیست بلکه همه افراد جامعه برای ریشه کن کردن بیسوادی در کشور باید تلاش کنند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo