شهید آوینی
 
ارتقای امنیت اجتماعی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است
آیت‌الله مکارم شیرازی به پیگیری و استمرار اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در کشور تاکید کرد و آن را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست.

آیت ‌الله ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر امروز در دیدار با رئیس پلیس امنیت عمومی ناجا با اظهار داشت: کار نیروی انتظامی در برخورد با اراذل و اوباش و بدحجابی ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: تامین امنیت یک مسأله اجتماعی، مذهبی و سیاسی است و باید به آن توجه ویژه‌ ای شود.

این مرجع تقلید با بیان این‌که دشمنان از وجود فساد در جامعه می‌توانند سو استفاده کنند، بیان داشت: کسانی که عهده ‌دار مسائل مذهبی هستند به ویژه، مسؤولان امنیتی و مسؤولان سیاسی کشور باید به این مهم توجه داشته باشند.

وی تأمین امنیت جانی، مالی و ناموسی مردم در کشور را مهم توصیف کرد و افزود: مردم به مسأله امنیت ناموسی توجه بسیار زیادی دارند و مسئولان انتظامی و امنیتی کشور باید به این مهم جامه عمل بپوشانند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به موضع ‌گیری ‌های رسانه ‌های خارجی نسبت به اجرای طرح‌ های مختلف در کشور یادآور شد: باید به این موضع ‌گیری‌ ها بی ‌اعتنا بود و در مسائل فرهنگی از نظرات علما و روانشناسان بهره بیشتری برد.

وی فعالیت نیروی انتظامی را نوعی عبادت دانست و عنوان کرد: برخی از جوانان که به گناه آلوده می‌شوند دچار کمبودهای عاطفی و اخلاقی هستند که این عده باید از سوی مشاوران هدایت و راهنمایی شده و مشکلات آنان مورد بررسی قرار گیرد.

در این دیدار سردار حسین اشتری گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در کشور را ارائه کرد و گفت: این طرح به صورت مستمر در کشور به اجرا در می ‌آید و عزم نیروی انتظامی در اجرای این طرح جدی است.

وی ادامه داد: در تامین امنیت اجتماعی در کشور دستگاه های زیادی وظایفی را عهده ‌دار هستند که اگر آنان نیز به وظایف خود عمل کنند ادامه اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo