شهید آوینی
 
جشنواره امام رضا (ع) تبلور واقعی اتحاد ملی و انسجام اسلامی است

«محمداسماعيل امامزاده»، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، با ذکر اين مطلب گفت: ائمه معصومين (ع) هسته و مغز اصلی عشق و محبت فطرت‌های پاک انسان‌ها،در همه گستره جغرافيايی زمانی و مکانی تاريخ خلقت هستند.

وی از حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن موسی‌الرضا (ع) به عنوان محبوب و معشوق همه ايرانيان ياد کرد که کعبه شوق و آمال مسلمانان و حتی غيرمسلمانان جهان با قرار گرفتن در اين حلقه عشق، شاهد شيدايی و دلدادگی بيشتری هستند.

«امامزاده» همچنين صحنه‌آرايی هنرمندان کشورمان و حتی جهان اسلام در زير خيمه مقدس و نورانی جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در چند سال اخير را از مظاهر دلدادگی آنان به اين امام بزرگوار برشمرد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را در تعامل جدی و دريافت کننده آثار ارادت و عشق ورزی اصحاب فرهنگ و هنر کشور و جهان دانست.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) را تبلور واقعی اتحاد ملی و انسجام اسلامی ذکر و امام معصوم (ع) را محور تشريک مساعی نخبگان داخلی و خارجی معرفی کرد و ثمره اين جشنواره عظيم را اشاعه روح تعهد و ترويج فرهنگ بيداری و بندگی در قبال رب العالمين و ستيزندگی در برابر زشتی ها قلمداد کرد.

«امامزاده» در پايان برپايی چنين جشنواره‌هايی را گام بلندی در احيای مبانی هويت انسانی و حرکتی عظيم و وصف ناشدنی عنوان و آنرا ناشی از توجهات بی‌حد و حصر پروردگار متعال و فيوضات بی‌پايان امام رضا (ع) به مجموعه ارشاد اسلامی برشمرد.

گفتنی است جشنواره فرهنگی هنری نامه‌ای به امام رضا (ع) با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران طی فراخوانی تا تاريخ 15 مهرماه سال جاری اقدام به دعوت از نويسندگان و هنرمندان برای شرکت در اين حرکت عظيم فرهنگی کرده است.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo