شهید آوینی
 
عذرخواهی رسمی دولت سوئد از انتشار كاريكاتور موهن به ساحت مقدس پيامبر(ص)

خانم «كاترينا كيپ» سفير سوئد در سوريه روز گذشته، 15 شهريورماه، بيانيه «فردريك راينفلدت» نخست‌وزير سوئد در عذرخواهی رسمی از مسلمانان به خاطر اهانت روزنامه سوئدی به ساحت مقدس پيامبر گرامی اسلام(ص) را تقديم مفتی اعظم سوريه كرد.

به گزارش از روزنامه عربستانی «الوطن»، فردريك راينفلدت در اين بيانيه، از انتشار كاريكاتور موهن به ساحت مقدس پيامبر گرامی اسلام و جريحه‌داركردن احساسات مسلمانان عذرخواهی كرد.

نخست‌وزير سوئد در اين بيانيه آورده‌است: سوئد كشوری است كه پيروان اديان مختلف را در خود جای داده و بنيان جامعه‌ی آن بر احترام متقابل، دوری از اقدامات موهن و اعمال خشونت‌بار و تجاوزگری استوار است.

وی در ادامه اين بيانيه، احترام به تعاليم دين مبين اسلام و مقدسات مسلمانان در كشور سوئد و تمامی جوامع غير اسلامی را خواستارشد و هرگونه تعرض يا تحريك بر ضد اديان را محكوم‌كرد.

نخست‌وزير سوئد در پايان بيانيه مذكور از اهانت روزنامه سوئدی «نريكه آله هانده» به مقدسات اسلامی و تحريك احساسات مسلمانان ابراز تأسف‌كرد و جلوگيری از اهانت به اديان را خواستار‌شد.

از سوی ديگر، «شيخ احمد بدرالدين حسون» مفتی اعظم سوريه، از موضع نخست‌وزير سوئد در عذر‌خواهی رسمی اين كشور از مسلمانان ابراز خرسندی و اعلام‌كرد: عذرخواهی نخست‌وزير سوئد، تاثير مثبتی در دل‌های مسلمانان خواهدگذاشت و در توقف اقدامات تحريك‌آميز، نقش مؤثری خواهد‌داشت.

گفتنی است، روزنامه سوئدی «نريكه آله هانده» روز 27مردادماه سال جاری با چاپ كاريكاتوری موهن به ساحت مقدس پيامبر گرامی اسلام(ص)، خشم و اعتراض مسلمانان سراسر جهان را برانگيخت.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo