شهید آوینی

 
باید از ارزش‌های خلق شده و تاریخ جنگ که کم گفته می‌شود نیز یاد کنیم
مهندس مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در بازدید از ستاد گردشگری جنگ گفت: تمام زحماتی که برای حفظ آثار جنگ تحمیلی صورت می‌گیرد وقتی بروز و نمود می‌یابد که به مردم نشان داده شود؛ بنابراین باید بر روی جذب مخاطب کارهای مؤثری انجام شود.

مهندس چمران با بیان این مطلب ادامه داد:‌جذاب و گویای ارزش‌های دفاع مقدس بودن در این کار باید مورد نظر بوده و یادمان‌های ساخته شده نیز گویای مظلومیت رزمندگان باشد تا احساس روحیه را در مخاطب القاء کند و به مردم نشان دهد چه کسانی و چگونه در راه حفظ سرزمین اسلامی جانفشانی کرده‌اند؟ البته تحقق این مهم مشکل است اما اگر سرمایه‌گذاری شود نتیجه می‌دهد و در این راه نباید از روش‌های نو و گوناگون روز غافل شویم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: تنها نشان دادن مکان‌ها برای مخاطبان کافی نیست و باید از ارزش‌های خلق شده و تاریخ جنگ که کم گفته می‌شود نیز یاد کنیم.

وی با بیان خاطره‌ای از شهید چمران و رویارویی او با یک تیپ زرهی عراق در سوسنگرد گفت: باید به مردم گفت که چنین انسان‌هایی در کشورمان بودند که در عین مظلومیت حماسه‌های به یاد ماندنی از خود نشان داده‌اند. به طور کلی باید واقعیت‌های دفاع مقدس را به صورت مطلوب بازگو کنیم.

مهندس چمران با تأکید بر غافل نبودن از کارهای فرهنگی گفت: نهادینه کردن فرهنگ ایثار آینده کشور را تضمین می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان تصریح کرد: اقدامات ستاد گردشگری جنگ مناسب و امیدوار کننده است.

درابتدای این بازدید، علیرضا مقیمی با ارائه گزارشی از فعالیتها و همچنین اهداف تشکیل ستاد گردشگری جنگ گفت: هدف ما پیوند زدن گردشگری مناطق دفاع مقدس،اماکن مذهبی، مناطق باستانی و طبیعی استان‌های مرزی است و این فضاها برای راهیان نور دیده شده است.

دبیر ستاد گردشگری جنگ همچنین اظهار کرد: آماده‌ایم یادمانهای دفاع مقدس را ثبت میراث فرهنگی نمائیم و در این راستا امسال سعی داریم طرح ثبت معنوی دفاع مقدس را به یونسکو اعلام کنیم.

مقیمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حال تعریف مسیرهای گردشگری جنگ هستیم که این مسیر در استان ایلام تعریف شده است و مسیرهای گردشگری بقیه استانهای درگیر با جنگ نیز در دست بررسی است.

وی همچنین خاطرنشان کرد:با بسیج در حال مذاکره هستیم تا از حوزه اعزام راهیان نور خارج شده و کار فرهنگی در این مورد انجام دهد و اعزام کاروان‌ها به آژانس‌های مسافرتی ویژه این کار واگذار شود.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo