شهید آوینی
 
رونق دوباره مساجد و مدارس تهران با طرح «مهر و رمضان»
مساجد و مدارس تهران از جمله مراكز دينی و فرهنگی هستند كه به ندرت مورد بازسازی و بهسازی قرار می‌گيرند و طرح «مهر و رمضان» شهرداری تهران يكی از اين فرصت‌های نادر است تا رنگ و لعاب تازه‌ای بر چهره آنها بنشيند.

اين طرح شامل اجرای برنامه‌ها و طرح‌های ويژه ماه مبارك رمضان، آغاز سال تحصيلی و هموارسازی مشكلات شهری است كه در قالب تزئين نماهای معابر، مساجد و مراكز آموزشی، تأكيد بر نظافت شهر و سرعت بخشيدن به فعاليت‌های عمرانی با هدف ترغيب شهروندان به همكاری با مديريت شهری به اجرا درخواهد آمد.

شايد وجود سرويس‌های بهداشتی نامناسب در مدارس و مساجد، مساجدی با رنگ و لعاب نامناسب، راهروهای رنگ و رورفته مدارس، معابری كه همواره با وجود چاله‌های بزرگ و كوچك به استقبال عابران می‌روند و ... تلنگری بود كه بر ضروروت اجرای اين طرح افزود.

در همين راستا شهرداری كلان‌شهر تهران با همكاری معاونت‌های مختلف آذين‌بندی و نورپردازی مساجد و مدارس، شستشو و آب‌پاشی معابر اصلی شهر و به ويژه گذرگاه‌های منتهی به مساجد، حسينيه‌ها و مراكز آموزشی، نوسازی نقاشی‌های ديواری و نوشته‌های مجاز روی ديوار مدارس و ساير مراكز آموزشی را در دستور كار خود قرار داد.

اهدای گل به مساجد و مدارس به مناسبت ايام ماه مبارك رمضان و آغاز سال تحصيلی جديد، غبارروبی و نظافت همه مساجد و حسينيه‌های سطح شهر، ضدعفونی سرويس‌های بهداشتی مساجد و حسينيه‌ها، مشاركت در جشن شكوفايی مدارس، برگزاری مراسم شب‌های قدر در كانون‌های اجتماعی جوانان، اجرای آموزش‌های ميدانی اخلاق اجتماعی و اصول شهروندی در محوطه باز مدارس متوسطه و راهنمايی تحت پوشش طرح شهردار مدرسه، اجرای مراسم نيايش توسط دانش‌آموزان، به صدا درآوردن زنگ مدارس توسط شهرداران مناطق و مديران مدارس از جمله ديگر فعاليت‌هايی است كه در قالب طرح مهر رمضان در مناطق 22گانه تهران به اجرا درمی‌آيد.

مجموعه اين فعاليت‌ها و برنامه‌هايی است كه معاونت فرهنگی اجتماعی مناطق 22گانه تهران بود در آستانه رمضان و سال تحصيلی جديد دنبال می‌كند.

همچنين طرح جهادی «مهر و رمضان» از روز پنجشنبه 15 شهريورماه جاری به طور همزمان در مناطق مختلف تهران آغاز می‌شود و تا 15 مهرماه سال جاری ادامه می‌يابد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo