شهید آوینی
 
 برتری مازندرانی‌ها در مسابقات حفظ، تفسير و قرائت قرآن دانش‌آموزان سراسر كشور 

دانش‌آموزان مازندرانی در مرحله كشوری مسابقات حفظ، تفسير، قرائت قرآن، اذان، احكام نماز و نهج‌البلاغه برتر شدند.

«روح‌الله معافی» مسؤول روابط عمومی سازمان آموزش و پرروش مازندران گفت: طی برگزاری اين مسابقات كه مرداد ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار شد در رشته حفظ «دانيال عالميان» در مقطع دوم متوسطه و «عليرضايوسف‌زاده» از پايه اول متوسطه هر دو از بابل به ترتيب رتبه‌های اول و سوم، را كسب كردند.

وی افزود: «حسنا رضا‌زاده» دوره پيش‌دانشگاهی از بابل در رشته تفسير قرآن و «سجاد مقصودی» از پايه دوم متوسطه از چالوس در رشته نهج‌البلاغه رتبه دوم، «اميرحسين آتشين‌بار» پايه اول متوسطه از بابلسر و «نسترن فيروزيان» از پايه دوم متوسطه از ناحيه دو ساری به ترتيب در رشته‌های اذان و احكام رتبه‌های سوم را كسب كردند.

وی ادامه داد: همچنين عنوان پنجم رشته نهج‌البلاغه اين مسابقات نيز به «ولی ا... محمدی فيروزجايی» از پايه سوم متوسطه از بند‌پی شرقی بابل رسيد.

وی گفت: «ريحانه كارگر نياول» از پايه دوم راهنمايی از رامسر و سيد «محمدرضا فاطمی» از مقطع پيش‌دانشگاهی بهشهر رتبه پنجم را در رشته احكام كسب كردند. «عمران اودرون» از پايه دوم متوسطه از ناحيه يك ساری نيز رتبه سوم و «حسين مطلبی» از پايه اول متوسطه از بابلسر در رشته قرائت و «محمدرضا احمدی‌ ميرصادقی» از پايه سوم متوسطه از رامسر در رشته اذان رتبه پنجم را كسب كردند.

«معافی» تصريح كرد: در مرحله كشوری مسابقات معارف اسلامی، 67 دانش‌آموز منتخب مازندرانی شركت كرده بودند.  

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo