شهید آوینی
 
 پيكر آيت‌الله بني‌فضل در تبريز  و قم تشييع مي‌شود

پيكر آيت الله شيخ مرتضي بني فضل، نماينده مردم استان آذربايجان شرقي در خبرگان رهبري و استاد نمونه حوزه عمليه قم فردا در تبريز و روز دوشنبه در قم تشييع مي‌شود.

حميد بني فضل فرزند اين عالم رباني در تبريز گفت: پيكر ايشان يكشنبه و راس ساعت 10 صبح از ميدان شهداي اين شهر به سوي مصلاي امام خميني (ره) تشييع خواهد شد و ساعت 10 صبح روز دوشنبه نيز در قم تشييع و در جوار حرم حضرت معصومه(س) بنا به وصيت ايشان به خاك سپرده مي شود.

وي كه در مدت بيماري پدر خود بر بالين وي حضور داشت از تشكيل و فعاليت ستاد ويژه ارتحال آيت الله بني فضل با هدف ايجاد انسجام و هماهنگي بيشتر براي مراسم بزرگداشت نماينده مردم استان آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري خبر داد و اظهار داشت: در اين ستاد نمايندگاني از سوي سپاه ، فرهنگ و ارشاد، استانداري، شهرداري، فرمانداري و ديگر نهادها و سازمان هاي محلي و نيز هيئت‌هاي عزاداري حضور دارند.

لازم به يادآوري است،آيت الله شيخ مرتضي بني فضل از استادان برجسته حوزه علميه قم در درس خارج بود، وي در سال 1352 قمري در يك خانواده مذهبي در تبريز متولد و پس از سپري كردن دوران كودكي تا 2 سالگي مشغول تحصيل در زبان و ادبيات فارسي و عربي شد.
وي بعد از اتمام اين دوره عازم قم شد و در حوزه علميه قم از محضر آيات عظام بروجردي، امام خميني، اراكي، گلپايگاني و محقق داماد در درس خارج و اصول فقه علوم و عقلي و تقسير بهره ها برد.

از تاليفات متعدد وي مي توان به شرح هايي بر بخش منطق منظومه سبزواري، مكاسب، محرمه، بيع، شرح گسترده بر كتاب القضاي و الشرايع و مدارك التحرير الوسيله اشاره كرد.
وي در آن سالها با سخنراني در مجامع عمومي و خصوصي ماهيت رژيم شاه را افشا مي كرد و همين امر باعث شد چندين بار به ساواك احضار شود و مورد بازجويي و هتاكي قرار گيرد.

آيت الله بني فضل در دوره اول مجلس خبرگان رهبري نماينده مردم آذربايجان غربي و در دوره هاي دوم و سوم نماينده آذربايجان شرقي بود.
وي كه از حدود پنج هفته پيش به علت عارضه كليوي و ريوي در يكي از بيمارستان هاي تبريز بستري بود عصر روز جمعه براثر ايست قلبي دارفاني را وداع گفت.

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo