شهید آوینی
 
گفتمان دینی مهدویت هیئت های مذهبی اراک برگزار شد
اولین جلسه گفتمان دینی مهدویت ویژه هیئت های مذهبی بانوان اراک در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی برگزار شد.

حجت السلام جعفر واضحی شامگاه روز سه شنبه در جمع گروهی از بانوان هیئتهای مذهبی اراک افزود: مهدویت غایت اسلام است که در آن با ظهور امام عصر(عج) دنیا به آرامش و صلح و آبادانی می رسد.

وی با اشاره به اینکه فرقه های متعدد و انحرافی در راستای مخدوش کردن مهدویت در جهان اسلام ایجاد شده است افزود: این فرق با وجود ادعای مسلمانی به دلیل انحراف در برداشت درست از دین و ائمه و حتی ظهور منجی عالم بشریت، مسیر انحراف مردم ، به ویژه مردم گرفتار را ایجاد کرده است.

واضحی در ادامه عنوان کرد: طی 200 سال اخیر بیشترین فرقه های گمراه کننده در جهان اسلام ایجاد شده است و متاسفانه بر اساس عدم اطلاع رسانی به موقع توانسته اند گروه هایی از عوام را به سمت خود بکشانند.

این پروهشگر دینی با تاکید بر اینکه وجود قدرت های منفعت طلب به طور آشکار یا پنهان در هر زمان پشتوانه این فرق بودند افزود: هزینه های زیادی برای راه اندازی و رونق این فرق صورت می گیرد که خوشبختانه اکنون با اطلاع رسانی به موقع و آشکار کردن دست این افراد سودجو تا حد زیادی جلوی کار آنها مسدود شده است.

واضحی در عین حال اضافه کرد: با وجود اقدامات روشنگرانه هم چنان نیاز به روشنگری و آگاه سازی در بین مردم داریم زیرا در حال حاضر نیز فرقه های ضاله و انحرافی، آفت مهدویت شده اند و در تلاش برای انحراف و گردآوردن مردم در اطراف خود هستند.

وی عامل اصلی فریب مردم را گرفتاری ها و عدم آگاهی آنان خواند و گفت: رسانه ها می توانند در این زمینه نقش مهمی داشته باشند و نقشه های دشمن را نقش بر آب کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین نقش هیئتهای مذهبی بانوان را در بین عموم بانوان مهم ارزیابی کرد و گفت: بانوان آگاه و با سواد می توانند در این زمینه به مدد برخیزند.

وی در پایان اکتفا به اصل دین، علمای آگاه جهان اسلام، مطالعه کتابهای دین و ادعیه معتبر ائمه و تامل در افکارو دوری از عوام گرایی را مهمترین عوامل رهایی از خرافه ها و فرقه های منحرف در جامعه دانست.
 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo