شهید آوینی
 
ابراز نگراني مسلمانان انگلستان از حملات نژادپرستانه علیه مسلمانان در این کشور

شوراي مسلمانان انگليس از افزايش جو ضد مسلمان در اين كشور ابراز نگراني كرد.

يك سخنگوي شوراي مسلمانان انگليس با ابراز نگراني از افزايش جوي ضد مسلمان در انگليس اظهار داشت: كاملا مشخص است كه يك جو ضد مسلمانان در انگليس در حال رشد است و اين علايم ، نشانه هاي نگران كننده اي براي همه ما به شمار مي روند .

سخنگوي شوراي مسلمانان انگليس همچنين گفت : اين مسئله بسيار تاسف بار است كه بخش هايي از رسانه ها در انگليس به اسلام گريزي و ترس از اسلام و همچنين نفرت از مسلمانان انگليس دامن مي زنند .

شوراي مسلمانان انگليس نهادهاي مسلمان انگليس را ترغيب كرد تا نگراني هاي امنيتي را با نيروهاي پليس محل خود در ميان بگذارند.

اين شورا افزود، نهادهاي مسلمان از طريق همكاري با نيروهاي پليس ، كه ممكن است آنها نيز با چنين جوي روبرو شده باشند، مي توانند به حل اين مسئله كمك كنند.

شوراي مسلمانان انگليس همچنين از رسانه‌هاي انگليس خواست تا با اتخاذ رفتار مسئولانه تري در ارائه گزارش هايشان از اين مسئله اطمينان حاصل كنند كه با گروه ها و نهادها به روش غير عادلانه اي رفتار نمي شود و زماني كه حادثه ناگواري رخ مي دهد، همه گروه ها و نهادها مسئول آن حادثه ناگوار در نظر گرفته نمي شوند و همه در يك گروه گنجانده نمي شوند.

به گزارش شوراي مسلمان انگليس، در اوايل ماه اوت يك امام جماعت در مركز فرهنگي اسلامي مهم لندن از سوي فردي كه صبح زود به مسجد اين مركز فرهنگي اسلامي آمده بود، مورد حمله قرار گرفت.

به گفته شوراي مسلمانان انگليس، اين فرد مهاجم با وارد آوردن ضربات زيادي به سر اين امام جماعت موجب وارد شدن آسيب شديدي به هر دو چشم اين امام جماعت و از دست رفتن خون زيادي از وي شد .

بر اساس اين گزارش ، اين امام جماعت در همان روز تحت عمل جراحي قرار گرفت و فرد مهاجم نيز همچنان تحت بازداشت پليس قرار دارد .

به گزارش شوراي مسلمانان انگليس، در چند هفته اخير اخباري مبني بر وقوع حملاتي عليه ائمه جمعه و مساجد در سراسر انگلستان وجود داشته‌اند. از جمله آتش سوزي عمدي كه مدتي پيش در هنگام روز در مسجدي در منطقه برادفورد در انگليس به وقوع پيوست.

اين آتش سوزي عمدي در حالي رخ داد كه شماري از نمازگزاران در آن مسجد براي اقامه نماز جمع شده بودند.

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo