شهید آوینی
 
توهين‌ها عليه مذهب تشيع با برنامه‌ريزی خاصی صورت می‌گيرد

شبهات و توهين‌ها عليه مذهب تشيع با برنامه‌ريزی خاصی صورت می‌گيرد و لازم است در برخورد با آن با دقت كافی برخورد كنيم.

به نقل از مركز خبرحوزه، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدی ری‌شهری، نماينده ولی فقيه و سرپرست حجاج ايرانی در نشست روحانيون كاروان‌های عمره تصريح كرد: اگر مسئولان عالی حج احساس كنند برگزاری مراسم عمره موجب خدشه‌دار شدن عزت شيعه می‌شود، تصميمات ويژه‌ای اتخاذ خواهند كرد.

وی يادآور شد: شبهات و توهين‌ها عليه مذهب تشيع با برنامه‌ريزی خاصی صورت می‌گيرد و لازم است در برخورد با آن با دقت كافی برخورد كنيم.

نماينده ولی فقيه در امور حج و زيارت، همكاری‌های دو جانبه ايران و عربستان را موجب رشد و ترقی جهان اسلام دانست و گفت: برخی می‌خواهند اتحاد و همدلی ميان ايران و عربستان را خدشه‌دار كنند و اختلاف كه بايد در اين زمينه هوشيار باشيم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصريح كرد: مشكلاتی كه افراطيون سلفی برای زائران ايران بوجود می‌آورند در حال افزايش است و قطعا اين‌گونه شيطنت‌ها در مقابل عزم جمهوری اسلامی برای توسعه انسجام اسلامی قرار دارد.
ری شهری:
تأكيد مقام معظم رهبری نيز فراهم كردن بسترهای لازم برای افزايش اتحاد و همدلی همراه با حفظ عزت شيعه است.

وی با بيان اينكه، تحقق انسجام اسلامی آرمان و آرزوی تمام ملت‌های اسلامی است، اظهار داشت: تأكيد مقام معظم رهبری نيز فراهم كردن بسترهای لازم برای افزايش اتحاد و همدلی همراه با حفظ عزت شيعه است.

حجت‌الاسلام ری‌شهری افزود: وهابيت درصدد شكست دادن انسجام اسلامی است و برای رسيدن به اين هدف از هيچ تلاشی دريغ نخواهد كرد.

نماينده ولی فقيه در امور حج، تعليم مناسك حج در دروس دبيرستان‌ها و دانشگاه‌ها را مورد تأكيد قرار داد و گفت: درصدد هستيم با همكاری وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم تحقيقات و فناوری اين مهم را عملی كنيم.

وی افزود: از سال 76 تاكنون بيش از 150 هزار دانشجو و دانش آموز به عمره مفرده مشرف شده‌اند كه بايد جهت كمی و كيفی آن‌را گسترش داد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایرانی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo