شهید آوینی
 
توقيف يك روزنامه در مالزي به دليل انتشار عكس توهين‌آميز از حضرت عيسي (ع)

دولت مالزي روز جمعه به يك روزنامه تاميلي زبان دستور داد تا به علت انتشار يك عكس از حضرت عيسي مسيح (ع) در حال به دست داشتن سيگار به مدت يك ماه انتشار روزنامه خود را متوقف كند.

به نقل از آسو شيتدپرس از مالزي، آقاي «پرياسامي» مدير سازمان «ماكال اوسايي» كه مختص اقليت هندوهاي مالزي است گفت كه آنها دستور را از طريق فكس و مستقيماً از طرف وزير امنيت داخلي دريافت كرده‌اند.
وي اظهار كرد كه همه از اين دستور شوكه شده بودند و كارمندانش كه يك ماه درآمد خود را از دست مي‌دهند گريه مي كرده‌اند.

مقامات اين روزنامه ادامه دادند كه آنها روز سه شنبه به اشتباه عكسي را منتشر كردند كه باعث عذرخواهي آنها در روز پنجشنبه در صفحه اول شد.
«عبدالله احمد بداوي» نخست وزير مالزي روز پنجشنبه اعلام كرد كه اين عكس توهيني به مسيحيان بوده است. «مورفي پاكيام» اسقف اعظم كوالالامپور هم در ابتدا از اين عكس انتقاد كرد اما بعد عذرخواهي روزنامه را پذيرفت.

اقليت هندوها 10 درصد جمعيت 26 ميليون نفري مالزي را تشكيل مي دهند، چيني‌هاي معتقد به مسيحسيت و بودائيسم 25 درصد جمعيت را تشكيل داده و مسلمانان مالزيايي 60 درصد جمعيت اين كشور را در اختيار دارند.
روزنامه هاي مالزي با مجوز دولت فعاليت مي‌كنند و انتشار مطالب توهين آميز به مذاهب نژادها و ساير مسائل ممنوع است.
اين روزنامه اعلام كرده كه فردي كه اين عكس را براي يك جمله از كتاب مقدس در صفحه اول از اينترنت گرفته و انتخاب كرده از كار بركنار شده است.

منبع: خبرگزاری فارس 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo