شهید آوینی
 
ایران پیام آور عرصه ولایت و مهدویت است

مدیر مرکز تخصصی حضرت ولی عصر با تاکید بر لزوم تلاش مسئولین در گسترش فرهنگ مهدویت گفت: ایران پیشتاز و پیام آور عرصه ولایت و مهدویت است.

آیت الله بحرالعلوم میردامادی، مدیر مرکز جهانی و تخصصی حضرت ولی عصر (عج) در نخستین نشست هم اندیشی دهه مهدویه با اشاره به مسئولیت سنگین صاحبان قلم و رسانه در قبال حضرت مهدی (عج) گفت: وظیفه ما در مقابل نعمت ولایت این است که غرق شدگان در دریای جهالت را نجات دهیم. کسانی که در دریایی شهوت، نفسانیات و خرافات غرق شده اند، کسانی که در دریای خرافه غرق شده اند در تطبیق مشکل دارند. از جمله وهابیون که به نوعی می توان آنان را خوارج نهروان نامید.

وی افزود: در این حال باید بیاندیشیم که وسیله نجات کدام است. بدون شک بزرگ ترین مدرس امروز تمسک به مکتب حضرت مهدی (عج) است.

مدیر مرکز جهانی و تخصصی حضرت ولی عصر (عج) با تاکید بر این نکته که باید دایره و سفره ولایت را به سراسر جهان گسترش دهیم، خاطرنشان کرد: گسترش دایره ولایت و معارف مهدوی باعث می شود تا بزرگانی همچون جرج جرداق و هانری کربن به ستایش این مکتب پرداخته و هزاران نفر را در قلب اروپا و جهان به مذهب پر نور تشیع دعوت کنند و از جهالت محض نجات دهند.

آیت بحر العلوم میردامادی ایران و قم را پیشتاز و پیام آور عرصه ولایت و مهدویت دانست و اظهار داشت: ما نباید این فرهنگ و این ذخایر را تنها منحصر به خودمان بدانیم. این درست نیست که کتاب خانه های تخصصی و منابع عظیم مذهبی را داشته باشیم و دیگران را از این نعمات بی بهره بگذاریم. وظیفه ما این است که ذکر ائمه را جهانی کنیم تا اجر و ثواب هم جهانی باشد. ما باید از تمام وسایل ارتباط جهانی به سود اسلام، قرآن، ولایت و امام زمان(عج) استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: انسان امروز بیشتر از هر زمانی مضطرب، نگران و ناآرام است. وظیفه ما این است که با معرفی مکتب ولایت و مهدویت و ترویج دهه مهدویه آنان را به مبدأ سکونت و آرامش هدایت کنیم. امروز، شهر و دیار امن در دنیا، امام زمان (عج) است. فطرت پاک همه انسان ها پذیرای امام زمان(عج) است. ما باید این شهر امن را به دیگران هم معرفی کنیم.

آیت الله بحرالعلوم با ذکر این مطلب که توجه به ساحت مبارک حضرت ولی عصر (عج) تمام انسان ها را از خطا و لغزش باز می دارد، بیان کرد: کسی که به منجی امیدوار باشد، از لغزش، ناامنی و اضطراب در امان است. اگر می خواهیم جوانان و دانشگاه های ما به انحراف کشیده نشود، باید به تدریس ولایت و مهدویت در دانشگاه ها اقدام کنیم. اگر کسی در شهر مهدویت وارد شود از کجی و انحراف ایمن خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo