شهید آوینی

 

گشايش نخستين مركز قرآنی در شهر لينشای چين

نخستين مركز قرآنی شهر لينشا در چين با نام «روضه ياسين» به همت «عبدالله بصفر» دبيركل كميته جهانی حفظ قرآن روز  27 مردادماه گشايش‌يافت.

به نقل از روزنامه عربستانی «الرياض»، در مراسم افتتاحيه اين مركز قرآنی، «ابوبكر نوح» مدير منتخب مركز قرآنی روضه ياسين و شماری از مقامات و مسئولان چينی و دانش‌پژوهان قرآنی چين حضور داشتند.

دبيركل كميته جهانی حفظ قرآن همچنين در سفر به شهر لينشای چين، از قديمی‌ترين مسجد اين شهر كه 1000 سال قدمت دارد، ديدن‌كرد و با امام جماعت اين مسجد درباره مسائل و مشكلات مختلف مسلمان به بحث و گفت‌وگو نشست.

همچنين عبدالله بصفر در ادامه سفر به كشور چين، از قديمی‌ترين مسجد «پكن» پايتخت چين نيز كه بيش از 1000 سال قدمت‌دارد، ديدن‌كرد و با جمعی از مبلغان و خطيبان اسلامی در مورد مسائل مختلف دينی و اعتقادی مسلمانان اين كشور به بحث و تبادل نظر پرداخت.

از سوی ديگر، مبلغان و خطيبان اسلامی چين از خدمات كميته جهانی حفظ قرآن كريم در ساخت مراكز قرآنی و حمايت از قرآن‌پژوهان در سراسر جهان تشكر و قدردانی‌كردند.

گفتنی است، مركز قرآنی روضه ياسين بخش‌های مختلفی نظير نمازخانه، سالن‌های مراسم و مناسبات دينی، مدرسه آموزش قرآن كريم، بخش اداری و سالن غذاخوری را شامل‌می‌شود و مركز قرآنی مذكور با كمك مالی كميته جهانی حفظ قرآن كريم و جمعی از نيكوكاران شهر لينشای چين ساخته شده‌است.
 

منبع : خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo