شهید آوینی

 

حمايت برخي كشورهاي اسلامي از اسرائيل در جنگ 33 روزه

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: پيش از جنگ 33 روزه اسرائيل و لبنان، حتي برخي از كشورهاي اسلامي نيز از اين رژيم غاصب حمايت مي‌كردند.
مهدي چمران پيش از ظهر امروز در همايش بزرگداشت مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه، در اصفهان افزود: برخي از كشورهاي اسلامي با هدف اينكه حزب‌الله از ميان برداشته شود، از تهاجم اسرائيل به خاك لبنان و ويراني مناطق شيعه‌نشين اين كشور حمايت مي‌كردند، اما زماني كه حزب‌الله به پيروزي رسيد، همه اين كشورها تغيير سياست داده و در حمايت از حزب‌الله به پاخاستند.
وي با بيان اينكه پيروزي مقاومت لبنان در مقابل رژيم صهيونيستي، قدرت اين رژيم در مقابل كشورهاي جهان اسلام را به زير سئوال برد، اظهار داشت: از ابتداي تاريخ تشكيل كشور كذايي و دروغين اسرائيل، اين رژيم در هيچ جنگي شكست نخورده و همواره ميادين جنگ را با پيروزي ترك كرده بود.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران تصريح كرد: پيروزي حزب‌الله لبنان در مقابل اسرائيل باعث شد تا همه كشورهاي اسلامي و مظلوم جهان بر پوچ بودن تبليغات متعدد و مستمر رژيم اشغالگر قدس و غرب پي برده و دلهره و وحشت رويارويي با اين رژيم جنايتكار را از خود دور كنند.
وي با بيان اينكه همه دولت‌هاي جهان به راحتي از كنار اين واقعه مهم و سرنوشت‌ساز گذر كردند، ادامه داد: از سويي كشورهاي اسلامي پيروزي مهم حزب‌الله لبنان را با جديت و علاقه دنبال نكردند و از سوي ديگر كشورهاي غربي به واسطه شكست در اين جنگ، موضوع را به دست فراموشي سپردند.
چمران تأكيد كرد: مقاومت 33 روزه حزب‌الله لبنان و پيروزي در مقابل رژيم غاصب صهيونيستي موضوع مهم و سرنوشت‌سازي محسوب مي‌شود كه نبايد به راحتي از كنار آن گذر كرد و آن را به دست فراموشي سپرد.
وي در پايان با بيان اينكه ارتش اسرائيل در برخي مواقع از ارتش امريكا برتر محسوب مي‌شود، گفت: ارتش اسرائيل، ارتشي است كه به لحاظ استراتژي و تاكتيك قدرت عجيبي دارد، اما با اين وجود حزب‌الله لبنان موفق شد با جنگ‌هاي چريكي و نامنظم، خطوط منظم ارتش اسرائيل را شكسته و سرنوشت جنگ را به سود خود به پايان رساند.

منبع : خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo