شهید آوینی

 

حجت الاسلام قرائتی: دشمنان اسلام منطق گفتگو ندارند

همایش پژوهشی بررسی اخلاق و سیره نبوی با نگاهی به قرآن‌ کریم روز جمعه 19 مرداد ماه در محل سفارت ایران در پکن برگزار و طی آن حجت الاسلام قرائتی یادآور شد: ایستادگی ملت ایران با تأسی از سیره پیامبر، ابرقدرتها را به گفتگو و مناظره دعوت می‌کند اما از آنجائیکه آنها استدلال و منطق ندارند، از گفتگو طفره می‌روند.

به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، در این همایش یکروزه که با حضور شماری از شخصیتها، صاحبنظران و ائمه جمعه ‌و جماعات مساجد پکن برگزار شد، حجت ‌الاسلام محسن قرائتی مفسر و معلم قران کریم در سخنانی، مسلمانان را به‌ حفظ هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان فرا خواند .

وی با اشاره به اینکه بدون شک یکی از اهداف دشمنان، ایجاد تفرقه ‌و اختلاف میان مسلمانان است، گفت: ایستادگی ملت ایران با تأسی از سیره پیامبر، ابرقدرتها را به گفتگو و مناظره دعوت می‌کند اما از آنجائیکه ابرقدرتها استدلال و منطق ندارند، از گفتگو طفره می‌روند.

قرائتی با ذکر آیاتی از قران کریم و روایاتی از پیامبر گرامی اسلام، مسلمانان را به حمایت و دفاع از مظلومان و مستضعفان دعوت کرد و گفت: در کمک به مظلوم، مرزهای جغرافیایی مطرح نیست و به فرموده خداوند متعال همه مسلمانان با هم برادرند.

در این همایش دکتر جواد منصوری سفیر ایران در چین نیز در سخنانی با اشاره به گسترش موج گرایش به اسلام گفت : به رغم دشمنی‌هایی که با اسلام و مسلمانان صورت می‌گیرد ، روز به روز گرایش به اسلام در سراسر جهان بیشتر می‌شود.

وی یکی از رسالتهای مهم پیامبران و انبیاء‌الهی را "رهایی ‌انسان ازاسارتها" دانست و گفت : بسیاری از محققان قرن ‪ ۲۱را قرن ظهور و احیای دوباره اسلام دانسته ‌اند.

سفیر ایران در چین گفت: براساس وعده ‌الهی، اسلام بر تمامی ادیان و مذاهب غلبه خواهد کرد و این وعده الهی تحقق خواهد یافت.

منصوری ابراز امیدواری کرد، مسلمانان با آگاهی و شناخت بیشتر از اسلام با انسجام و وحدت ، در جهت عمل به دستورات اسلام گامهای اساسی بردارند.

این همایش با همکاری سفارت ایران در چین ، انجمن اسلامی چین و رایزنی فرهنگی ایران در پکن برگزار شد.

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo