شهید آوینی

 

الهام: قلم بايد جوهره انسانيت و عدالت را در اينترنت جاودانه كند        

سخنگوي دولت گفت: قلم بايد جوهره انسانيت، توحيد، معنويت و عدالت را بر صفحه مجازي اينترنت و صفحه‌هاي واقعي جاودانه كند و اگر قلمي از اين مسير انحراف يابد، عهد شكني كرده است.
غلامحسين الهام سخنگوي دولت صبح جمعه در جمع وبلاگ نويسان با اشاره به جايگاه والاي شهيدان با اشاره به اينكه جنگ رواني دشمنان،اوج ضعف و نااميدي آنان را نشان مي‌دهد، تأكيد كرد: ما بايد اميدوارانه آخرين ضربه را به استكبار بزنيم.

وي در جمع وبلاگ نويساني كه براي برگزاري دعاي ندبه در كهف الشهداء واقع در ولنجك تهران گرد هم آمده‌ بودند، افزود: ارزش خاك به شهيدان و ارزش‌هايي است كه در آن روئيده مي‌شود. كهف نيز زمين است، ولي به افتخار اصحاب كهف جاودانه مي‌شود.
وي كهف را پناهگاه همه كساني دانست كه قائم به قسط هستند و با اشاره به آرامگاه پنج شهيد گمنام در كهف الشهداي تهران افزود: اين منطقه به نام شهيدان آذين بسته شده اما اينجا تنها كهف الشهداء نيست، اينجا كهف ملت‌ها است.

الهام تربت شهدا را مهر سجود، نقطه اوج توحيد و نقطه شكسته شدن استكبار و شيطنت دانست و ادامه داد: كساني كه مقبره شهيدان را قبرستان را مي دانند، بيمار و تاريك دلند، چون مقبره شهيدان در حقيقت نقطه جوشش اميد و حيات است. ديروز شهدا با جسم خود از كشور حراست كردند و امروز حضور پيكر مطهر آنان از كشورمان حفاظت مي‌كند. ديروز شهرها را با حصارها، دژ‌ها و سلاحها حفاظت مي‌كردند، اما امروز در عصر حمله و هجوم بي‌مرز به بطن كشورها و قلب‌ ملت‌ها و حمله‌هاي الكترونيك، چه چيزي‌ شهرها را حفاظت مي‌كند، جز اين كهف الشهداء؛ كشور ما با اين پناهگاه‌ها حفاظت فرهنگي مي‌شود.

سخنگوي دولت با بيان اينكه ما امروز زير سايه شهيدان آرميده‌ايم، گفت: در موج سنگين تهاجمي كه مرزها و قلم‌ها را نشانه رفته است چه مبارك روزي است كه اهل قلم در ايام بزرگداشت شهيدان خبرنگار و در دوران جنگ نرم رواني در اين نقطه گرد آمده‌اند تا جوهر قلمشان را از خون شهيدان پر كنند و سطر سطري كه مي‌نگاراند، توحيد، خداجويي و عدالت باشد.
الهام با مخاطب قرار دادن وبلاگ نويسان، قلم و خون را همنشين همديگر ناميد و تصريح كرد: قلم بايد جوهره انسانيت، توحيد، معنويت و عدالت را بر صفحه مجازي اينترنت و صفحه‌هاي واقعي جاودانه كند و اگر قلمي از اين مسير انحراف يابد، عهد شكني كرده است.
وي اجتماع اهل قلم در كهف الشهداي تهران را تجديد عهد با رسول اكرم (ص)، امام زمان (عج) و شهدا دانست كه فلسفه انتظار را به ثبت مي‌رساند و اظهار داشت: انتظار به معناي فرياد عليه ظلم، استكبار و فرياد براي عدالت است و در اين راه هر كس حقيقت را بشناسد رنج بيشتري خواهد داشت. اين رنج براي نجات و مظهر رحمت است.
الهام با اشاره به فرا رسيدن ايام مبعث پيامبر اسلام (ص)، نقطه حركت پيامبر را نقطه يأس شيطان دانست و با بيان اينكه جشن مبعث جشن پيروزي حقيقت و شكست شيطان است، افزود: امام ما مي‌فرمود با پيروزي انقلاب اسلامي كار براي شياطين عالم و در رأس آنان آمريكا بسيار دشوار شد و تاكنون شياطين تلاش مي‌كنند كه با اين فرياد حقيقت مقابله كنند؛ اما مسير كشور، حكومت و رهبري ما در پرتو نور شهيدان مسير احقاق حقيقت و قيام به قسط است. ما امروز هر چه محكم‌تر، از انديشه و اصالت انقلاب، عدالت، معنويت و شهيدان دفاع كنيم، شيطان ها بيشتر به عقب رانده خواهند شد.

وي جنگ رواني و هجوم دشمنان را نشان دهنده خطري دانست كه آنان در درون خود احساس كرده‌اند و تاكيد كرد: امروز دشمنان با نااميدي در نقطه ضعف هستند و ما بايد اميدوارانه آخرين ضربه را به استكبار بزنيم.
سخنگوي دولت گفت: اين دولت، عدالت و معنويت را كه گفتمان شهيدان و انقلاب اسلامي است دنبال مي‌كند و بايد يقين داشته باشيم كه آخرين تلاش‌هاي شياطين هم براي جلوگيري از اين راه به سنگ خواهد خورد.
وي خاطرنشان كرد: مهم نيست هر روز چه بحثي را پيش مي‌كشند. مهم بحث انقلاب اسلامي عبوديت و توحيد است و شياطين غير از اين با ما مشكلي ندارند. ولي ما از كعبه‌ها و شهداي خود دست برنمي‌داريم و مكان‌هايي همچون اينجا (كهف الشهداء) ، دارالشفاء ماست و اين شهدا همان لبيك گويان ديروز با خميني(ره) و لبيك گويان با مهدي (عج) فردايند.
براساس اين گزارش، با دعوت جمعي از وبلاگ نويسان فارسي، دعاي ندبه، صبح جمعه در كهف‌الشهداء- آرامگاه 5 شهيد گمنام كه حدود 2 ماه پيش در غاري واقع در كوه هاي ولنجك به خاك سپرده شده بودند- برگزار شد. غلامحسين الهام سخنگوي دولت نيز پس از سخنراني در اين مراسم، مرقد 5 شهيد گمنام در كهف الشهدا را زيارت كرد.



منبع : خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo