شهید آوینی
 
امكان خريد الكترونيكی كتب مذهبی فراهم شده ‌است.

انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه امكان خريد اينترنتی و الكترونيكی كتاب‌های خود را برای عموم علاقمندان فراهم كرده‌است.

 مدير انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفتگو با مركز خبر حوزه بر ضرورت گسترش استفاده از تكنولوژی برای ارائه مفاهيم مذهبی تأكيد كرد و گفت: از سال گذشته همه علاقمندان توانسته‌اندكتاب‌های مورد علاقه خود را از طريق مراجعه به سايت پژوهشگاه به نشانی www.hawzeh.ac.ir دريافت كنند.

وی با بيان اينكه در روش خريد اينترنتی هزينه پست از متقاضيان دريافت نمی‌شود، اظهار داشت: فهرست تمامی كتاب‌های منتشر شده توسط اين انتشارات بر روی سايت قرار گرفته و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به اين فهرست، كتاب‌های گوناگون را مطابق سليقه خود انتخاب نمايند.

مجيد كافی از انتشار بيش از 130 عنوان كتاب در سال گذشته توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خبر داد و يادآور شد: فهرست كتاب‌ها همه ساله منتشر و به روز می‌شودو پس از تأييد نهايی بر روی پايگاه اطلاع‌رسانی www.h-unashr.com قرار می‌گيرد.

وی عمده كتاب‌های منتشر شده را به زبان فارسی عنوان كرد و افزود: تلخيصی از تمام آثار منتشر شده به دو زبان عربی و انگليسی تحت عنوان «الفهرس البيانی» بر روی سايت پژوهشگاه قرار گرفته و ترجمه متن اصلی محصولات به زبان‌های عربی و انگليسی نيز آغاز شده است.

مدير انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در بخش ديگری از سخنان خود خاطرنشان كرد: بر اساس معيارهای جهانی، همه كتاب‌های حقوق به زبان فرانسوی، فلسفه به زبان آلمانی و جامعه‌شناسی به زبان انگليسی ترجمه می‌شوند كه اين كار را آغاز كرده‌ايم.

كافی با اشاره به مراكز پخش محصولات اين پژوهشگاه يادآور شد: نمايندگی‌های ما در بيشتر مراكز دانشگاهی علوم انسانی فعال است و در سطح مدارس علميه شهر قم نيز اقداماتی صورت گرفته است.

وی سطح مخاطبان آثار منتشر شده را كارشناسی ارشد به بالا دانست و گفت: بسياری از كتاب‌های منتشر شده جزء منابع كنكور و مقطع دكترا هستند.

معاون اداری مالی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، تهران را كانون تقاضای كتاب‌های منتشر شده اين انتشارات عنوان كرد و افزود: استان‌های اصفهان و آذربايجان غربی رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به سابقه تأسيس انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خاطرنشان كرد: از سال 67 كه پژوهشگاه زير نظر وزارت علوم فعاليت می‌كرد، آثار آن توسط سازمان سمت منتشر می‌شد، اما با تأسيس اين انتشارات در سال 78 ضمن كاهش هزينه و زمان، توانسته‌ايم به نتايج قابل قبولی برسيم.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo