شهید آوینی
 
خطيب جمعه تهران: جهان اسلام بحث شيعه و سنی را كنار بگذارد

مسلمانان بايد علی‌رغم همه توطئه‌های دشمنان منسجم شوند و بحث شيعه و سنی را كنار بگذارند؛ چرا كه همه زير لوای اسلام و رسول مكرمش(ص) زندگی می‌كنيم و اين يك اصل است كه بايد روی آن تكيه شود.

آيت‌الله محمد امامی كاشانی، امام‌ جمعه موقت تهران، در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته با توجه به توطئه دشمنان اسلام برای ايجاد اختلاف ميان اقشار مختلف امت اسلامی، به آيات نورانی قرآن در اين خصوص اشاره كرد و خطاب به مسلمانان گفت: بيگانگان را به حريم زندگی، انديشه، كيان و عزت خود راه ندهيد و به آنان تكيه نكنيد كه آنان همواره در پی آنند كه شما را تحقير كنند و تمايل به گرفتاريتان دارند.

امام‌ جمعه موقت تهران، در ادامه صهيونيسم را خواهان بدبختی مسلمانان دانست و يادآور شد: اين ادعا را در سخنان و آنچه در سينه آنها پنهان است در می‌يابيد، چنانچه خدا در آياتی از قرآن آورده است "ما برای شما آيات را بيان می‌كنيم و شما اگر عقل داشته باشيد، می‌پذيريد."

خطيب جمعه اين هفته تهران به فروش اسلحه به كشورهای منطقه خاورميانه از سوی مستكبران اشاره كرد و گفت: اينان به بهانه دستيابی ايران به سلاح هسته‌ای، به كشورهای منطقه 60 ميليارد دلار اسلحه می‌فروشند و اسم آن را ايجاد امنيت در خاورميانه می‌گذارند، در حالی كه دستيابی ايران به سلاح هسته‌ای را بهانه‌ای برای برپايی كارخانه‌های اسلحه‌سازی قرار داده‌اند تا سرمايه مسلمانان را به كشورهای حامی صهيونيسم منتقل كنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تاكيد كرد: اگر كشورهای اسلامی عقل داشته باشند، می‌دانند كه غرض آنست كه ثروت كشورهای اسلامی را بگيرند و به جيب كمپانی‌های اسرائيلی بريزند و چمهوری اسلامی ايران هيچ زمان تهديد، برای كشورها محسوب نمی‌شود، بلكه عقد اخوت با تمام كشورهای اسلامی دارد و از همه مسلمانان در هر جا حمايت كرده و می‌كند.

امامی‌كاشانی در بخش ديگری از سخنان خود به ديگر اتهاماتی كه مستكبرين به جمهوری اسلامی ايران روا می‌دارند، اشاره داشت و تاكيد كرد: يكی از مسائلی كه دشمنان بر ايران روا می‌دارند، اختلاف بين شيعه و سنی است، لذا مسلمانان بايد علی‌رغم همه توطئه‌های دشمنان منسجم شوند و بحث شيعه و سنی را كنار بگذارند، چرا كه همه زير لوای اسلام و رسول مكرمش(ص) زندگی می‌كنيم و اين يك اصل است كه بايد روی آن تكيه شود، بلكه با اين وحدت، عراق و فلسطين و لبنان و افغانستان نجات يابند و از قيد اين زورگويان رها شوند.

امام جمعه موقت تهران در پايان خطبه دوم شعار حمايت از عدالت دشمنان را دروغی محض برشمرد و يادآور شد: عدالت آن‌ها در عراق و در زندان‌های آمريكا بارز است كه چطور بی‌گناهان را قلع و قمع كرده و در كشورهايی مثل عراق و فلسطين زن و بچه‌ها را آزار داده و می‌كشند.

آيت‌الله امامی كاشانی در خطبه اول نماز جمعه اين هفته نيز با اشاره به اينكه در ماه رجب به سر می‌بريم، از چند نام اين ماه ياد كرد و آن را ماهی بزرگ عنوان نموده و گفت: صدا و شعار جنگ در اين ماه شنيده نمی‌شود، لذا نام عصم را به آن نهاده‌اند.

عضو فقهای شورای نگهبان يادآور شد: از پيامبر(ص) نقل شده كه فرموده‌اند "رجب ماه استغفار امت است" در روايت ديگری آمده است"نهری است در بهشت كه چنان آب زلالی دارد كه از يخ خنك‌تر و از عسل شيرين‌تر و اين آب را كسی بنوشد كه از رجب بهره برده و خود را در اين ماه تربيت كند."

وی گفت: اين ماه در استغفار، توبه و تربيت موثر است، لذا در اين ماه دعاهای بسياری وجود دارد. و مغفرت خدا شامل حال همه مردم است و حتی ظالمی كه ظلم می‌كند مشمول رحمت خداست. خدا آنچنان شان و اختياری است كه اگر صلاح ببيند او را ببخشد.

امام‌ جمعه موقت تهران، خطاب به جوانان، اساتيد و دانشگاه‌ها اظهار كرد:به تقويت و عفت جوانان اهميت دهيد.

وی با بيان تسليت به مناسبت رحلت آيت‌الله مشكينی ايشان را معلم اخلاق و تعليم و تربيت معرفی كرد و گفت ايشان در اين موارد همچون پيامير حريص بود. و به تربيت اهميت وافری می‌داد و بدين‌جهت در دل‌ها جا پيدا كرده بودند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo